Зокрема, депутатам було представлено фільм, який, за словами голови підкомісії Антонія Мацеревича, стане одним із додатків до остаточного звіту підкомісії. Стрічка побудована на засадах полеміки з висновками Державної комісії з вивчення авіакатастроф («комісія Єжи Міллера»), презентованими в липні 2011-го на підставі вивчення причин катастрофи в 2010—2011 рр.

Головна теза представленого матеріалу — два вибухи: перший на лівому крилі, а другий — на центроплані. «Це підтверджують сліди тротилу, гексогену та пентриту, знайдені на рештках літака», — запевняють автори фільму.

Власне, цей вибуховий пристрій «убив пасажирів VIP-салону, розкидаючи їх рештки на відстань близько 100 м, висадив ліві пасажирські двері», підкреслюють автори фільму.

На переконання підкомісії, про те, що в ТУ-154М стався вибух, свідчать характер руйнувань літака і радіус, в якому були розкидані його уламки, з одного боку, та ураження тіл пасажирів авіалайнера, з другого.

Наголошується, що радіус знаходження уламків є «доказом раптового розпаду літака в повітрі». Польські ЗМІ цитують інший фрагмент презентованого матеріалу: «Масштаб уражень тіл пасажирів є значно більший, ніж можна було припустити: у 45% жертв мала місце багаторазова фрагментація тіла; 74% жертв були повністю або частково без одягу. Дуже важкі опіки виявлено у 47% жертв, більшість яких знаходилась на відстані навіть 50 метрів від наземної пожежі. У тілах дуже багатьох жертв зафіксовано чужорідні предмети — уламки обшивки літака, скло, навіть фрагменти сталевої вальниці». В цьому контексті наголошується, що на підставі проведених досліджень і аналізів, підкомісія дійшла висновку, що до таких уражень не могло призвести зіткнення літака із землею.

У фільмі також лунають звинувачення, з одного боку, на адресу російських слідчих, які вивчали причини катастрофи, що ті «намагалися приховати докази вибуху», а, з другого, на адресу комісії Міллера, що «не займалася справжнім дослідженням смоленської трагедії». На цьому ґрунті дійшло до гострої словесної перепалки між опозиційним депутатом Мацеєм Ляском (у 2010—2011 рр. — заступник голови державної комісії з питань вивчення причин катастрофи президентського ТУ-154М. — Ред.) та А. Мацеревичем. М. Лясек закинув членам підкомісії «відсутність компетенції», оскільки ті «за 54 місяці роботи» не представили причин катастрофи, а її керівникові — «свідоме введення в оману громадської думки».

Парируючи, А. Мацеревич, зокрема, заявив, що завданням його підкомісії не є визначення, чи в Смоленську мав місце замах, бо це завдання прокуратури та суду. Натомість його комісія лише встановлює, «що сталося, що призвело до того, що польський літак впав на землю».

Нагадаємо, що комісія Є. Міллера визнала причиною катастрофи 10 квітня 2010 р. занадто низьке сходження машини під час заходу на посадку при відсутності видимості і як наслідок зіткнення з деревами, що призвело до поступового знищення конструкції ТУ-154М. Комісія стверджувала також, що бортові реєстратори звуку та параметрів польоту президентського авіалайнера не підтверджують тези про вибух на борту літака.