Фото Олега СУПРУНА.
 


Голова Харківської обласної державної адміністрації Олексій Кучер, міністр оборони України Андрій Таран під час спілкування з пресою на місці трагедії під Чугуєвом.

Фото kharkivoda.gov.ua

Про це повідомив Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба на своїй сторінці у Фейсбуці.

У Повітряних Силах ЗСУ в коментарі УНІАН зазначили, що про прощання з іншими загиблими інформація буде пізніше, оскільки ще не завершено ідентифікацію тіл усіх жертв авіакатастрофи.

Трагедія сталася увечері минулої п’ятниці. Під час заходу на посадку в аеропорту міста Чугуєва розбився літак АН-26 Повітряних Сил ЗСУ. На борту перебували 27 осіб: семеро членів екіпажу та 20 курсантів (2-го і 4-го курсів) Харківського національного університету Повітряних Сил.

На місці катастрофи загинули 25 осіб, один курсант помер у лікарні від опіків. Ще одному, В’ячеславу Золочевському, вдалося врятуватися. Він перебуває в лікарні...

Пізно ввечері того самого дня Секретар РНБО Олексій Данілов повідомив, що причини падіння військово-транспортного літака ЗСУ, який виконував навчально-тренувальний політ, стануть предметом детального розслідування. За фактом падіння військового літака АН-26 розпочато кримінальне провадження щодо порушення правил польотів та підготовки до них, що спричинило катастрофу та тяжкі наслідки (ст. 416 КК України).

Уже в суботу Державна комісія з розслідування причин катастрофи АН-26 у складі віце-прем’єр-міністра Олега Уруського, який її очолив, Головнокомандувача ЗСУ Руслана Хомчака, міністра оборони Андрія Тарана, міністра МВС Арсена Авакова та голови ДСНС Миколи Чечоткіна прибула на місце трагедії. Вона має до 25 жовтня звітувати про результати розслідування.

26 вересня оголошено Днем жалоби за загиблими.

Першу версію причин авіатрощі озвучив очільник МОУ Андрій Таран. За його словами, ймовірно, сталася якась технічна не-
справність, і літак зачепився крилом об землю. Він також заперечив попередню інформацію, що була поширена вночі Харківською облдержадміністрацією, про те, що пілот повідомив про відмову двигуна. Таран поінформував: двигун мав ще 5 тисяч льотних годин до чергового ремонту, а самому АН-26 було 43 роки, проте він міг ще літати без поновлення ресурсу протягом трьох років.

Учора на селекторній нараді під головуванням Президента України міністр оборони заявив, що триває розшифровка бортових самописців, а до Державного бюро розслідувань направлено плівки із записами голосів екіпажу. Про це повідомляє прес-служба глави держави. Також Таран нагадав, що до завершення розслідування авіакатастрофи, за дорученням Володимира Зеленського, заборонено використання літаків АН-26.

До того віце-прем’єр-міністр Олег Уруський, який очолює державну комісію, на своїй сторінці у Фейсбуці написав: «Бортові самописці («чорні скриньки») знайдено. Вони вціліли. Їхній стан задовільний. Інформація на самописцях збережена.

Вони вилучені, та 27 вересня 2020 року авіаційними експертами під контролем ДБР розпочато процес їх дешифрування, який триватиме орієнтовно три—п’ять днів». За його словами, уламки літака АН-26 зібрано та перевезено на територію військової частини А4104 в м. Чугуєві, де вони перебувають під цілодобовою охороною Державного бюро розслідувань (ДБР). Надалі фахівцями буде проведено максимальне збирання літака до початкового стану.

Також під час наради за участю представників Кабміну та правоохоронних органів Президент наголосив, посилаючись на закон про соціальний і правовий захист військових та членів їхніх сімей, на необхідності спрощення бюрократичних процедур та пришвидшенні виплати матеріальної допомоги родичам загиблих в авіакатастрофі. Зі свого боку Прем’єр-міністр Денис Шмигаль запевнив, що в Міністерства оборони є достатньо коштів для здійснення цих виплат. Вони мають відбутися впродовж наступних трьох тижнів, коли проводитиметься ДНК-експертиза тіл загиблих.

У свою чергу Державне бюро розслідувань розпочало досудове розслідування у зв’язку з падінням військового літака на Харківщині за фактом порушення правил польотів та підготовки до них, що спричинило катастрофу та тяжкі наслідки. Як повідомила прес-служба ДБР, слідство розглядає чотири версії катастрофи: технічна несправність агрегатів літального апарата, неналежне виконання своїх службових обов’язків екіпажем, неналежне виконання службових обов’язків особами, які були відповідальними за керування польотами, неналежне технічне обслуговування літака та підготовки його до польоту.

Проте пізніше, після завершення процесуальних дій на місці катастрофи в суботу ввечері, голова Харківської ОДА Олексій Кучер зазначив: розглядаються три версії причин катастрофи —
теракт, халатність та несправність борту. Проте він повідомив, що за його інформацією, з моменту, коли пілот запросив дозвіл на посадку, «люди, які відповідали за цю посадку, відповіли лише через хвилину».

«Нібито це відбулося тому, що посадили інший борт, але при цьому ми повертаємося до інформації, що раніше було зрозуміло і відомо, що один із моторів уже не працював. Тому тут треба вияснити, яким чином надавався пріоритет борту, який пропустили, а через хвилину ми знаємо, що вже, на жаль, наші хлопці зазнали аварії. Так от для мене це є важливим моментом, і я акцентую увагу, що правоохоронці повинні негайно відпрацювати цю версію. Для мене не зрозуміло, чому військові це не коментують», — сказав Кучер.

Голова Харківської ОДА зазначив, що звернувся до ДБР та військової прокуратури, аби ті взяли на особливий контроль саме цю версію.