Ікона «Поклоніння волхвів».

Мільйони людей по всьому світу в очікуванні Свята свят — 25 грудня католики, більшість протестантів та православних церков: Константинопольська, Грецька, Румунська, Болгарська, Олександрійська, Антіохійська, Кіпрська, Албанська, Фінляндська, Православна церква в Америці — відзначають за новоюліанським, григоріанським календарем Різдво Христове.
Православна церква України, Грузинська, Єрусалимська, Сербська, Російська, Православна церква Чеських земель і Словаччини, Бессарабська митрополія Румунської православної церкви, Афонські монастирі, а також Українська греко-католицька церква святкують Різдво за старим юліанським календарем, 7 січня. Вірменська церква відзначає Різдво і Богоявлення в один день — 6 січня.
Григоріанський календар, що є офіційно визнаним стандартом у більшості країн, запровадив у 1582 році Папа Римський Григорій XIII. Його календар уточнював правила встановлення звичайних років тривалістю 365 днів і високосних, у яких 366 днів. Існуючий до цього, ще з 45 року до нашої ери, юліанський календар, запроваджений римським імператором Юлієм Цезарем, дав похибку. Цезар узгодив тривалість року із сонячним календарем і встановив її рівною 365 із чвертю дня, що призвело до відставання календаря від Сонця.

У 2017 році, враховуючи пропозиції лідерів громадської думки, народних депутатів та частини суспільства, парламент вирішив: «7 січня і 25 грудня — Різдво Христове (Закон «Про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України щодо святкових і неробочих днів» від 16 листопада 
2017 р.).

Голова Вченої ради Національного університету «Острозька академія» професор Петро Кралюк зазначає, що календар — не питання церковних догматів. «Те, за яким календарем відзначати релігійні свята, це, радше, питання традицій та культурного, а почасти й політичного вибору, — наголошує він. — «Тягар традиції», як правило, важкий. Але, попри те, варто зрозуміти: якщо ми орієнтуємося на близький до григоріанського новоюліанський календар, як це зробила більшість православних церков, значить, ми культурно зорієнтовані на Захід та євроінтеграцію. А якщо не відступатимемо від старого, недостатньо точного, а до того ж ще й «язичницького» юліанського календаря, то й далі орієнтуватимемося на Москву й перебуватимемо в сфері «русского міра».

Митрополит Київський та всієї України Епіфаній зазначає, що святкування Різдва 25 грудня — питання часу. 

В інтерв’ю «Радіо Свобода» предстоятель ПЦУ наголосив: «Загалом я не проти, але я опираюся на думку наших вірних. І ми знаємо чітко соціологію, яка засвідчує, що більше 60% українців проти святкування 25 грудня. І ми як церква опираємося на своїх вірних, бо ми тільки утверджуємося як визнана помісна ПЦУ. І якщо ми зараз перейдемо на новий календар, то відповідно відбудеться ще один певний розкол... Ми не можемо говорити про два Різдва. На державному рівні дехто може святкувати. В нас є римо-католики, які святкують 25 грудня. Ніхто нікому не заперечує. І держава встановила цей день вихідним днем. Але поки що немає перехідного періоду. Коли Церква дозріє, коли віруючий народ до цього дозріє, то, звичайно, буде ухвалене відповідне рішення».

Ілюстрація з сайту: artes-almanac.com