«Судова реформа є однією з найскладніших, адже спеціальний статус судової гілки влади створює цілу низку стандартів, які мають бути дотримані. Тому судова реформа є тривалим процесом, однак перші кроки вже зроблено», — зазначив Перший заступник глави парламенту.

За його словами, при Президентові України була створена Комісія з питань правової реформи, яка напрацювала проект Стратегії розвитку органів правосуддя та конституційного судочинства на 2021—2023 роки.

«У проекті Стратегії комплексно представлена аналітика наявних проблем та діагностика того, що і як потрібно змінити. Крім цього, ми намагалися створити комісію з питань етики та доброчесності при Вищій раді правосуддя, скоротити кількість суддів Верховного Суду із 200 до 100 та інше. Однак Конституційний Суд України визнав неконституційними положення закону про судову реформу (реєстр. № 1008), зареєстрованого Президентом України Володимиром Зеленським. Конституційний Суд України також визнав неконституційними чимало положень закону про судову реформу попередньої влади. До того ж хочу нагадати, що Президентом України був зареєстрований законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо відновлення роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України» (реєстр. № 3711-д), який буде розглядатися в парламенті цього тижня. А також цього тижня ми розглянемо ще три законопроекти, які частково розв’язують зазначені проблеми. Ми налаштовані йти далі», — наголосив Руслан Стефанчук.

Як він зазначив, попри те, що Конституційний Суд України не є органом системи судочинства, все-таки планується провести сумісну реформу обох інституцій.

«Не варто вішати ярлики на судову владу. Тому що серед суддів є дуже багато професійних і високофахових людей. Змішуючи їх, ми нівелюємо саму професію судді. Я вважаю, що ми також повинні розділити нашу відповідальність за якість законодавства, яке доводиться застосовувати судовим органам», — підкреслив він.

Руслан Стефанчук наголосив на важливості систематизації та забезпеченні якості законодавства.

«Для цього ми вже розробили План законопроектної роботи Верховної Ради України на 2021 рік і середньострокову стратегію розвитку законодавства. Ще одне важливе завдання — потрібно розібратися із системою вищої юридичної освіти: як вона повинна функціонувати, щоб ми мали надзвичайно якісних фахівців», — сказав Руслан Стефанчук.

Секретаріат Першого заступника Голови Верховної Ради України.