На знімку: антарктичний екіпаж: перший пілот — льотчик-випробувач першого класу Сергій Тарасюк, другий пілот — льотчик-випробувач другого класу Валерій Єпанчинцев, штурман Володимир Сорока (справа наліво).

З нагоди ювілею лунали побажання багатотисячному колективу, якому справді, як сказано у вітанні глави нашої держави, «...є чим пишатися. Завдяки професіоналізму та самовідданій праці створено понад сто типів літаків, відомих в усьому світі. Візитівкою України сьогодні є сучасні реактивні літаки сімейства Ан-148, Ан-158, Ан-178, вантажні гіганти «Антей», «Руслан», «Мрія», що стали вагомим внеском у розбудову та становлення авіаційної галузі України...».

Серед багатьох славних сторінок в історії підприємства є одна — мало відома широкому загалу. Це унікальний переліт через Антарктиду завдовжки у понад півтори тисячі кілометрів на модифікованому одномоторному біплані, який перші та єдині у світі здійснили льотчики-випробувачі авіакомпанії «Авіалінії Антонова» й встановили на Південному полюсі прапори України, Києва та ДП «Антонов».

Антонов. Це не просто прізвище в історії нашої держави, а ціла епоха в розвитку вітчизняного літакобудування. Чого-чого, а приводів згадати напередодні святкування Дня Незалежності України добрим словом не тільки видатного авіаконструктора Олега Костянтиновича Антонова, якому в лютому нинішнього року виповнилося б 115 років, а й тисячі людей, які працювали, працюють і — віримо — попри всі негаразди трудитимуться задля дальшого розвитку, розквіту й утвердження у світі вітчизняного літакобудування і вже досить відомої і знаної на всіх материках і континентах марки літаків Ан, більш ніж достатньо.

А й справді: якщо не суцільні ювілеї, то поважні дати! У травні «Антонов» відсвяткував 75 років від дня заснування, 90-років з дня народження генерального конструктора авіатехніки України Петра Балабуєва, у серпні виповнюється 73 роки з дня першого польоту легендарного первістка авіабудівної фірми — Ан-2. Дата хоч і не кругла, але пам’ятна і вагома, адже з нього, власне, все починалося.

За роки існування підприємства десятьом працівникам присвоєно звання Героя (СРСР, Соціалістичної Праці, України), троє з них трудяться і сьогодні. Це Герой СРСР заслужений льотчик-випробувач Валерій Мігунов, Герой України заслужений льотчик-випробувач Олександр Галуненко, Герой України льотчик-випробувач 1-го класу Сергій Трошин. Майже тисяча антоновців зробили неоціненний внесок у розвиток авіаційної справи і нагороджені почесними державними званнями, орденами та медалями. Зокрема, орден «За особисту мужність» отримали льотчики-випробувачі 1-го класу Сергій Круц та Володимир Лисенко.

На підприємстві, де працюють майже 10 тисяч людей, затребувані фахівці понад 600 професій. Тридцять відсотків співробітників літакобудівного підприємства — жінки.

Біля символу підприємства — первістка родини «Анів» Ан-2 — на пам’ятному знаку викарбувано імена 68 спеціалістів-першопрохідців. Нащадки деяких із них і сьогодні працюють на підприємстві. Наприклад, три онуки заступника головного конструктора КБ Євгенія Сенчука: провідний конструктор Дмитро Сенчук, провідний інженер-конструктор Олексій Тюленєв, інженер Євгеній Тюленєв. Їхній дідусь свого часу очолював відділ силових установок, або відділ «серце літака» (так називав його О. Антонов). Своє життя фірмі присвятили також дружина Євгенія Сенчука Ольга, дві їхні доньки Людмила та Ніна, зять Борис, правнук Антон Клименко. Загальний стаж цієї антоновської династії сьогодні становить... понад 200 років. І таких авіаційних сімей на підприємстві десятки. Різні покоління антоновців єднають відданість улюбленій справі, професіоналізм, талант.

Напередодні дня народження фірми на ДП «Антонов» завершили стапельне складання фюзеляжу першого із трьох Ан-178, що будуються на замовлення Міноборони України (контракт укладено 29 грудня 2020 року). Нині в агрегатних цехах підприємства триває виготовлення крила, хвостового оперення, елементів систем і деталей, які знадобляться для кінцевого складання планера першого Ан-178. Цей етап планується завершити до кінця поточного року. Розпочато виробництво деталей та агрегатів для другого і третього літаків. «Антонов» працює!

Фотоматеріали надано прес-службою ДП «Антонов».