Приміром, сітібайк — дорожній двоколісний, що має суцільну конструкцію з рамою і багажник для вантажу попереду. Також фікси, котрі хоч і незвичні через фіксовану передачу, але надзвичайно зручні у користуванні.

А ще: шосейний, незамінний для далеких поїздок; МТВ — рідкісний у місті, бо призначений для мандрівок у горах; велотаксі — щось на зразок велорикші, у котрих водій може перевозити кілька осіб; велоавтобус — конструкція зі столом, педалями та стелею, розрахована на веселу компанію друзів. До речі, тут є місце для бочки з пивом, яку приєднують до системи, що подає напій через краники кожному учаснику поїздки. Особливо популярний такий велоавтобус у туристів...

А ось велосипед з одним кермом — справжній атракціон для розваг. Він розрахований на дружню компанію з п’яти осіб, котрі сідають на сідла навколо одного керма. Крутячи педалі, учасники мають орієнтуватися, у який бік слід повертати, щоб дістатися до пункту призначення. На таких «педалях» сміх, адреналін та заряд бадьорості й позитиву гарантовано. Виробники двоколісних не забули й про людей з обмеженими фізичними можливостями: вони можуть пересуватися на велосипеді, де педалі крутять ... руками. Такий велик зручний, а головне —безпечний для маломобільних людей.

Днями у ФРН запустили новий проект: одночасно у чотирьох найбільших містах країни Берліні, Гамбурзі, Мюнхені та Кельні охочим пропонують скористатися послугами «зелених» таксі — велорикш.

За задумом ініціаторів цього незвичного бізнесу, вони будуть затребувані у великих мегаполісах, де швидше і простіше використовувати для пересування альтернативний і екологічно безпечний транспорт. До того ж він подарує мандрівникам іншу швидкість життя і нові емоції. Поки що така незвична послуга реалізується на пробній основі. Процес замовлення і сплати цифровізований. Хоч можлива оплата й готівкою.

Тим часом експерти вважають, що хоч ідея і цікава, але, найімовірніше, її реалізація можлива в комплексі. Велорикші стануть доповненням до електроскутерів, електромопедів і «класичних» таксі. А міста, де їх використовуватимуть, зобов’язані будуть надавати комфортні та врегульовані послуги каршеринга та оренди автомобілів.

Утім комерсанти, які розвивають цей напрям, свідомо уникають стандартного підходу. Адже, на їхню думку, така поїздка не лише ідеально пасує до екологічного тренду, а й пропонує пасажирам особливі враження.

Початок цього стартапу бізнес не випадково «прив’язав» до Європейського тижня мобільності, котрий щороку відбувається із 16 по 22 вересня і закінчується «Днем без автомобіля». Адже виробники великів вважають своїми клієнтами тих, хто підтримує екомислення і екодії.

Але все-таки запровадження велорикш поки що проходить етап тестування. Чи приживуться вони у німецьких мегаполісах — покаже час. Проте останні дослідження свідчать, що велотранспорт стає дедалі популярнішим у Німеччині, а вантажні та електровелосипеди активно завойовують ринок. Не в останню чергу ще й тому, що велосипедний рух у ФРН отримав особливий Національний план розвитку до 2030 року. Головна мета і завдання документа — створення комфортних умов для велосипедистів у цілій країні.

Він, зокрема, передбачає розширення інфраструктури для велосипедів. З’явиться можливість їздити на двоколісному по містах з вищою, ніж досі, швидкістю й меншою кількістю зупинок. Також плановано розширення кількості паркомісць, збільшення доріжок для них. Сама поїздка стане безпечнішою: автори Національного плану очікують скорочення частки велосипедистів, які загинули в результаті ДТП, на 40 %. На ці заходи буде спрямований значний фінансовий ресурс — 1, 4 млрд євро.

Берлін.

Фото автора.