На знімку: так вивчають музичну грамоту вихованці музичних шкіл під час карантину.

Начальниця управління освіти Львівської міської ради Зоряна Довганик наразі оптимістична. Про перехід шкіл на повноформатне дистанційне навчання поки що не йдеться. Та це нині, кажуть, в управлінні охорони здоров‘я Львівської ОДА, бо осіннього загострення COVID-19 ніхто не скасовував.

«Згідно з рішенням Львівської міської комісії з питань надзвичайних ситуацій, якщо у школі понад 80% вакцинованих працівників, або якщо є довідки негативного ПРЛ-тесту, чи про те, що працівники перехворіли на коронавірус упродовж останніх півроку — така школа повинна працювати, — зазначила Зоряна Довганик. — Допускають лише персонал, який приносить відповідні документи. Або довідки, що не можуть вакцинуватися за станом здоров’я — є протипоказання. Лише у 23 закладах Львова щеплено менш ніж 50 % співробітників. Пункти вакцинації працюють у двох школах — № 40 та 99, відкриють і в Дублянській. Якщо буде потреба — організуємо пункти і в інших школах Львівської ОТГ».

Нагадаємо, раніше головна освітянка Львова офіційно заявила, що всі протиепідемічні правила безпеки, які діяли у львівських школах 2020-го, чинні й цьогоріч.

Якщо ж знову оголосять так звану освітню дистанційку, то постає логічне запитання: яким чином навчатимуться, наприклад, вихованці музичних освітніх закладів Львова і чи можливо стати музичним маестро, якщо працювати у форматі онлайн?

...Львів’янці Оксані — 18 і вона мріє про музичну кар’єру з раннього дитинства. Дівчина навчається у Львівській національній музичній академії імені Лисенка. До карантину технічно підготовлена. Хоча і визнає, навчитися грати на музичних інструментах на відстані справа не з легких, але не буває нічого неможливого.

«Коли був карантин, то заняття в дистанційному режимі в нас проходили здебільшого індивідуально. Викладачі-спеціалісти складали розклад і проводили уроки по відеозв’язку на таких платформах, як Viber, Messenger, Skype, WhatsApp, — розповіла «Голосу України» студентка Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка Оксана Квятковська. — Звичайно, це складніше, ніж навчатися в режимі офлайн... Не все зрозуміло, не все можна опанувати правильно. Але наполегливим студентам немає жодних перешкод. Ще один нюанс гри на музичних інструментах в режимі онлайн — якість занять напряму пов’язана зі швидкістю Інтернету та наявністю відповідних технічних умов. Але в мене з цим все гаразд. Щоправда, повноцінно відобразити деякі специфічні музичні елементи неможливо. Наприклад, перевірити правильність виконання дихальних вправ під час вокальних занять. Але викладачі намагаються якісно провести кожен урок. За що ми їм вдячні».

«Групові заняття з теоретичних предметів з музики проводять також і по Skype, — додає учень Львівської державної музичної школи № 2 імені Миколи Колесси Андрій Крільков. — Викладачі формують групи, публікують різні види завдань. Записують на відео інтонаційні та ритмові вправи, завдання зі слухового аналізу, музичний диктант та перевіряють тематичні конспекти і реферати. Деякі викладачі використовують навчальну платформу Zoom для колективних занять. Створюють зразки письмових, інтонаційних, ритмічних завдань, які учні виконують самостійно, потім, фіксуючи виконане на фото або відео, відправляють викладачу на перевірку».

Педагоги Львівської дитячої школи мистецтв № 5, яка має, зокрема, і музичний напрям (фортепіанний відділ, відділ струнних інструментів, вокальний відділ  духових інструментів, відділ народних інструментів) кажуть, що на випадок наступного карантину підготувалися ретельніше: переглянули багато онлайн-трансляцій, майстер-класів, прослухали лекції, вебінари та отримали сертифікати з підвищення кваліфікації. Працівники школи наполегливо працюють, щоб навчання під час карантину тривало в режимі онлайн.

Викладачі вважають, що нині залишилася проблема з тими учнями, котрі на час карантину залишають місто і в них не завжди є доступ до швидкісного Інтернету. Також є клопоти з тими, які не мають матеріально-технічних можливостей: старий телефон, де не можна встановити програми Zoom, Skype...

«З такими учнями ми теж працюємо, використовуючи режим телефонного зв’язку, даємо список завдань і, коли вони можуть, то виконують їх, — кажуть викладачі. — Під час карантину учні і педагоги знайшли свої методи спілкування та дистанційного отримання знань. Тож сподіваємося, що час карантину не буде втрачений дарма. Працюючи дистанційно, педагоги витрачають багато часу на пошук, підготовку та розміщення навчальних матеріалів, онлайн-уроків, спілкування з учнями та перевірку завдань. Проте вони ще знаходять час на самоосвіту та підвищення кваліфікації».

Львів.

Фото з відкритих джерел.