Про це повідомив заступник гендиректора «Укроборонпрому» з виробництва Ігор Фоменко під час зборів Асоціації підприємств авіапромисловості України (Укравіапром) у Києві.

На зборах цю асоціацію перейменували в «Українську аерокосмічну асоціацію», оскільки до неї увійшли 11 підприємств космічної галузі. Таке об’єднання посилить потенціал асоціації і кожного з її 36 підприємств.

«З метою імпортозаміщення за програмою Ан-178 ми залучаємо до виготовлення комплектуючих дедалі більше вітчизняних підприємств. Скажімо, раніше шасі виробляв російський «Гидромаш», тепер це виконує «Південмаш», рульові машинки випускає Харківський авіазавод, системи керування — київський завод «Екран», цільове керування літаком створює харківський «Хартрон», — розповів генеральний директор ДП «Антонов» Сергій Бичков.

Водночас фінансування авіапроектів поки що залишається важким тягарем для підприємств.

«На жаль, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» фінансування заходів Державної цільової науково-технічної програми розвитку авіаційної промисловості на 2021—2030 роки (далі — Програма) не передбачено», — зазначив заступник директора департаменту формування політики авіаційної і космічної галузі Андрій Чабанов.

ДП «Івченко-Прогрес», наприклад, вкладає власні кошти в розроблення двигунів спільно з Арабськими Еміратами, Китаєм, країнами Європи, Туреччиною. «В останній активно розвивається виробництво безпілотників, бо фірмі Baykar держава щорічно виділяє 500 млн дол. Це майже стільки само, скільки Україна планує виділити на Програму, розраховану на 10 років (33,9 млрд грн. — Авт.). Не дивно, що Туреччина щороку приймає одну тисячу співробітників в авіабудівну галузь, — наголосив директор, генеральний конструктор ДП «Івченко-Прогрес» Ігор Кравченко.

Якщо буде підтримка держави, і українська молодь піде в аерокосмічну галузь. Нині чисельність працюючих у галузях ОПК в Україні становить 105,6 тис. осіб. «Це замало для країни, яка перебуває у стані війни. Кількість працівників авіабудівної галузі сягає 42% від загальної чисельності. Проте замість того щоб збільшувати кількість наших робочих місць, Україна закуповує... французькі вертольоти, а тепер планує придбати французькі літаки.

Це негативно вплине на національний ринок авіабудування: скоротяться робочі місця, натомість авіапромисловість Франції зміцниться», — каже голова профспілки авіабудівників і машинобудівників України Ярема Жугаєвич.

«Мати авіабудівну промисловість і втратити її — злочин. На її відродження потрібна політична воля», — зазначає Герой України Олександр Жданов, колишній директор ДП «Харківський машинобудівний завод «ФЕД».

Лише чотири президенти в світі користуються літаками, які сконструйовані і виготовляються в їхніх країнах. Це США, Франція, Росія і Україна. Президент України літає на Ан-148. Тож потрібно докласти всіх зусиль, щоб Україна залишилася авіаційною державою.

Цитата

Генеральний директор ДП «Антонов» Сергій Бичков:

— Авіаційна і космічна галузі, які займаються наукомістким виробництвом, ефективно співпрацюють.