Таку схему роботи музеї Берліна запустили торік у липні — після дворічної відстрочки в зв’язку з пандемією коронавірусу. «Безплатна неділя» дала змогу майже 155 тисячам осіб відвідати деякі з найбільших визначних місць столиці, не заплативши за це ані цента.

Нині програма Museumssonntag («Музейна неділя») розширилася. До неї увійшло 64 музеї по цілому місту, в тому числі всесвітньо відомі на Музейному острові, а також невеликі, розташовані далі, й недавно відкритий Берлінський форум імені Гумбольдта. Всі вони продовжать пропонувати безплатний вхід в одну неділю кожного місяця упродовж 2022-го і 2023-го. Для відвідувачів уже затверджено дати: 6 лютого, 6 березня,
3 квітня, 1 травня цього року.

Деякі музеї просять відвідувачів забронювати білети онлайн. Крім того, всі вони обмежують кількість гостей, тому охочі мають заздалегідь ознайомитися із правилами відвідування.

Музеї Берліна прагнуть приваблювати до себе якомога більше відвідувачів. І, судячи з перших відгуків, схема залучення має попит. Дев’ять із десяти осіб, опитаних під час відвідування одного з музеїв, позитивно відгукнулися про цю ініціативу. Водночас три чверті сказали, що безплатний вхід був головною причиною їхнього відвідування того дня. Більшість опитаних побували в музеї уперше.

Міністр культури Берліна Клаус Ледерер позитивно оцінив цю ініціативу. Він зазначив, що музеї прагнуть до подальшого розширення власної привабливості. Також водночас зі збільшенням різноманіття експонатів і форматів, увага приділяється і широті аудиторії. За його словами, в розширенні поглядів у суспільстві, яке стає дедалі різноманітнішим, програми, персонал та аудиторія — це ключові чинники, котрі роблять такі заклади доступними для більшої аудиторії. «Я іду туди, якщо лишень відчуваю, що представлений у цій аудиторії», — пояснив Ледерер. Він додав, що музеї мають розповідати історії, які «викликають у людей інтерес і запрошують їх прийти».

Берлін.