Навіть у час війни лісівники Вінниччини знаходять можливість виділити кошти на прокладання лісових доріг. Нині їх створюють у Хмільницькому, Пеньківському та Уладівському лісництвах.

Найбільше таких збудували у ДП "Вінницький лісгосп". Протягом десяти років на території лісництв з'явилося понад 40 кілометрів доріг.

З якою метою роблять у лісах дороги? На це запитання відповідає керівник прес-служби Вінницького обласного управління лісового та мисливського господарства Станіслав Вовк.

"Дороги з твердим покриттям у лісах дають можливість забезпечити належну охорону угідь, виконувати комплекс господарських, захисних робіт, наприклад, для під'їзду автомобілів для завантаження і вивезення деревини. Взимку їх використовують для розвезення кормів для звірів, - каже він. - Ще шляхи відіграють важливу соціальну функцію - з'єднують між собою населені пункти. Такими дорогами зручно доправляти людей на роботу для заготівлі деревини чи посадки нових дерев. Якісне покриття сприяє продовженню терміну експлуатації техніки..."

Співрозмовник пояснив, що у лісгоспах сформовано бригади для будівництва доріг. Кожна з них включає в себе по п'ять одиниць техніки - по два екскаватори, стільки ж вантажних автомобілів і по одному грейдеру. Кількість людей залежить від визначеної ділянки роботи.

Одна з таких бригад працює цими днями на спорудженні дороги у Пеньківському лісництві. Її довжина становитиме майже шість кілометрів.

Проекти розробляють фахівці спеціалізованих установ, їх погоджує і затверджує екологічна служба.

"Робити дорогу в лісі набагато складніше, ніж в іншій місцевості, - продовжує розповідь Станіслав Вовк. - Це викликано необхідністю вирубувати дерева чи викорчовувати пні. Хоча будують їх переважно на основі вже наявних проїздів з ґрунтовим покриттям, однак усе одно ускладнюється доступ до ділянки, бо ж кругом дерева. Буває, наділ потребує розширення..."

Після завершення земляних робіт кладуть тверде покриття. Настеляють спеціальну суміш, основним елементом якої є щебінь. Товщина такого покриття становить 40 сантиметрів. Майстри стверджують, що такий насип забезпечує надійний проїзд великовагових автомобілів, завантажених деревиною.

До речі, утримання таких доріг у належному стані теж стає в копієчку. Їх потрібно підсипати спеціальним матеріалом, грейдерувати, обкошувати узбіччя або розчищати від рослинності.

Фото з фейсбук-сторінки обласного управління "Вінницяліс".