«Плануємо зберігати такий темп. Відновлення судноплавства цим каналом — важливий крок, що також дасть змогу розвантажити рейд каналу Суліна та прискорити експорт зернових. На жаль, наразі його пропускна спроможність та організація роботи на цьому каналі дають можливість приймати лише чотири судна за потреби щонайменше вісім суден на добу», — зазначив заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков.

Він додав, що міністерство веде переговори з румунськими колегами та представниками Єврокомісії стосовно збільшення кількості проходжень через Сулінський канал.

«За цих умов та наявності шляху через гирло Бистре ми очікуємо, що протягом тижня скупчення суден на рейді буде ліквідоване та ми зможемо наростити щомісячний експорт зернових на 500 тис. тонн», — зазначив Васьков.

До відкриття каналу гирла Бистре судна, які здійснювали вантажоперевезення в українських Дунайських портах, змушені були використовувати єдиний транспортний шлях — канал Суліна, який розташований на території Румунії. Його обмежена пропускна спроможність давала Дунайським портам змогу приймати тільки чотири судна на добу, чого недостатньо для потреб українського експорту.

У міністерстві нагадують, що станом на сьогодні через блокаду морських портів, на які до повномасштабного вторгнення припадало орієнтовно 80% експорту аграрної продукції України, вивезення продовольства відбувається виключно через Дунайські порти, залізничні та автомобільні пункти пропуску на західних кордонах.

Їх пропускної спроможності наразі недостатньо для повноцінної заміни морських портів. Зокрема, в червні наявними логістичними маршрутами вдалося експортувати орієнтовно 2,5 млн тонн продукції, у той час, як місячна потреба в експорті такої продукції становить 8 млн тонн.

Варто зазначити, що на початку липня підрозділи ЗСУ завершили військову операцію із зачищення острова Зміїний від техніки та озброєння російських загарбників, відтоді гирло Бистре відкрилося для суден, що перевозять агропродукцію.

Вл. інф.