Йдеться, зокрема, про те, щоб дозволити не збільшувати фінансовий результат до оподаткування у разі надання коштів або товарів, робіт, послуг неприбутковим організаціям у розмірі, що не перевищує десяти відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року. Відповідний проект закону № 9177 підготував народний депутат, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

«Благодійність є важливою частиною громадянського суспільства та вагомим сегментом соціального життя кожної країни, — йдеться в пояснювальній записці, яка супроводжує документ. — На початку повномасштабного вторгнення російських військ саме громадські організації та благодійні фонди оперативно взяли на себе чимало додаткових функцій, закриваючи потреби військових, переселенців та вразливих категорій населення, які потребують допомоги. Нині більшість українців систематично долучаються до благодійності, доводячи світові, що для нас немає нічого неможливого, якщо за донати звичайних громадян можна придбати Байрактари або навіть цілий супутник для наших військ».

Долучається до благодійної допомоги й відповідальний бізнес. Свій внесок у загальну справу підприємці роблять шляхом надання фінансової або матеріальної допомоги на користь неприбуткових організацій. Однак нині можливість участі у благодійній діяльності платників податку на прибуток підприємств обмежена чотирма відсотками оподатковуваного прибутку попереднього звітного року. У разі перевищення цього обмеження платник податку повинен збільшувати свій фінансовий результат до оподаткування відповідно до вимог нині чинних положень статті 140 Податкового кодексу.

Водночас на період воєнного стану Податковим кодексом передбачається незастосування такого коригування щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів харчового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг, що визначаються Кабміном, як такі, що добровільно перераховуються (передаються) на користь чіткого переліку суб’єктів. Однак ці положення не охоплюють благодійну допомогу на користь неприбуткових організацій. Також перелік видів благодійної допомоги для незастосування коригування є обмеженим, адже уряд досі не затвердив перелік «інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг», вказується в пояснювальній записці.

Тож виникає гостра необхідність з боку держави у створенні дієвих та ефективних умов для стимулювання благодійної діяльності платників податку на прибуток підприємств на користь неприбуткових організацій в умовах воєнного стану. Зокрема, шляхом підвищення відсотка оподатковуваного прибутку попереднього звітного року для незастосування коригування, передбаченого сьогодні в Податковому кодексі. Це стимулюватиме благодійну діяльність платників податку на прибуток підприємств, вважає автор законопроекту.