Це передбачає зареєстрований у Верховній Раді проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення діяльності в галузі державної авіації України» (№ 9379).

Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, щоб привести діяльність державної авіації до стандартів НАТО, Європейського оборонного агентства (військові стандарти) та ЄС, потрібно внести зміни до Повітряного кодексу.

Йдеться про питання, які у нас на цей час юридично не врегульовані, зокрема, розроблення, прийняття та впровадження нормативно-правових актів і нормативних документів з питань державної авіації України з урахуванням специфіки авіаційної діяльності усіх центральних органів виконавчої влади, що експлуатують державні повітряні судна.

Крім того, передбачається запровадження в Україні системи безпеки польотів та технічних розслідувань авіаційних подій і серйозних інцидентів у державній авіації, координації суб’єктів авіаційної діяльності державної авіації з питань організації, виконання та забезпечення польотів, підтримання льотної придатності повітряних суден, сертифікації авіаційного персоналу та допуску до виконання та забезпечення польотів, випробування, прийняття на озброєння або в експлуатацію нових типів повітряних суден, призначених для використання у державній авіації України тощо.

З цією метою законопроектом пропонується внести зміни до Повітряного кодексу, доповнивши їх статями щодо:

- запровадження нових термінів стосовно державної авіації;

- уточнення повноважень Міністерства оборони України у сфері державної авіації;

- визначення умов сертифікації суб’єктів та об’єктів авіаційної діяльності державної авіації, сертифікації державних повітряних суден, їх виробів, компонентів та обладнання, а також визнання сертифікації суб’єктів та об’єктів авіаційної діяльності, які видані уповноваженим органом з питань цивільної авіації України або закордонними уповноваженими органами з питань авіації (цивільними та військовими);

- визначення умов реєстрації державних повітряних суден та їх виключення з реєстру;

- встановлення вимог до авіаційного персоналу державної авіації;

- запровадження системи добровільних і обов’язкових сповіщень про інциденти з метою сприяння збору інформації про фактичні чи потенційні недоліки в забезпеченні безпеки державної авіації, а також створення відповідної бази даних.

Запропонований у законопроекті підхід дасть змогу удосконалити діяльність у галузі державіації та сприятиме ефективності при формуванні та реалізації державної політики в цій сфері. А також сприятиме приведенню державіації до стандартів НАТО, Європейського оборонного агентства (військові стандарти) та ЄС. Це, у свою чергу, підвищить рівень безпеки польотів та сприятиме уникненню конфлікту інтересів у сфері державного регулювання між центральними органами виконавчої влади, що мають у своєму складі державну авіацію.