Підготовка до зими наземного транспорту проходить складно. Головна причина — відсутність повного відшкодування транспортним підприємствам коштів за виконану роботу з перевезень пільгових категорій громадян. Про це повідомляють наші кореспонденти з різних регіонів. Учора на розширеній колегії КМДА це підтвердив і гендиректор комунального підприємства «Київпастранс» Микола Ламбуцький. Водночас він уточнив, що фінансові проблеми не накладають свій відбиток на безпеку перевезень у столиці.
Київ готовий не на сто відсотків

Він також повідомив, що «Київпастранс» має намір коригувати графіки руху наземного комунального громадського транспорту на період зими: «Розклад складатимуть і змінюватимуть залежно від пасажиропотоку, а також щоб забезпечити мінімальні інтервали, щоб люди не мерзли на зупинках».
У свою чергу, начальник головного управління транспорту КМДА Олексій Бархатов розповів про оновлення рухомого складу столиці. За його словами, цьогоріч Київ придбав 37 нових автобусів, один тролейбус та чотири секційні трамвайні вагони. «Оновили» і старий транспорт.
— Контролюється готовність до зими і перевізників некомунальної форми власності. На сьогодні матеріально-технічна база та рухомий склад готовий на 70%. Перевірено справність дверей і люків аварійного виходу, введено в дію систему опалювання салонів і кабін водіїв, — сказав О. Бархатов.
За словами гендиректора «Київавтодору» Георгія Глінського, столиця вже запаслася сіллю та піском. У засіках зберігається біля 29 тисяч тонн. Однак «недосол» таки є: Дарницький, Подільський і Святошинський райони скаржаться на нестачу коштів для придбання суміші.
Наталія ОВДІЄНКО.
Автобуси нема в що «перевзути». Але працюють «Руки Сталіна»
— Приблизно половина автобусів, які перевозять пасажирів у місті та області, нема в що «перевзути» на зиму, — каже начальник управління транспорту Вінницької облдержадміністрації Борис Рибак. — Одна автобусна шина коштує приблизно дві тисячі гривень. На один автобус їх потрібно шість штук.
В області 18 автомобільних ВАТ та півтори тисячі приватних перевізників. Роботу останніх непросто контролювати, наголошує Борис Рибак. «Обережно: ожеледиця!» — такі попереджувальні написи раніше встановлювали в автопарках. «Нині, — каже пан Рибак, — безпека пасажира — ніщо порівняно з можливістю заробітків. Особливо це стосується приватників».
105 тролейбусів і 70 трамваїв щодня перевозять пасажирів у Вінниці. Взимку транспорту використовують більше. І наступного тижня вінничани очікують прибуття 14 трамвайних вагонів зі Швейцарії.
Щодо прибирання снігу, то 45 одиниць техніки працюватиме у Вінниці нинішньої зими: 5 млн. грн. витрачено протягом двох років на їх оновлення. «Але ми дбайливо використовуємо й стару техніку, — каже керівник комунального підприємства з ремонту та обслуговування автомобільних шляхів Станіслав Буше. — Чули про навантажувач «Руки Сталіна»? Він єдиний залишився у Вінниці з радянських часів. Кажуть, колись його сконструювали за вказівкою Сталіна. Загрібає все підряд — і сніг, і лід. Працює ефективніше, ніж деяка нова техніка», переказує наш власний кореспондент Віктор СКРИПНИК.
Очистити за 50 хвилин
З початку листопада комунальники Донецька цілодобово чергують на автошляхах. Зміни диспетчерів організовані так, щоб механізоване прибирання відбувалося за потреби 24 години на добу. Приміром, на початку тижня, після того як у місті випав перший сніг, на розчищення доріг вивели 65 одиниць техніки, а 168 комунальників прибирали павільйони на зупинках громадського транспорту. Влада обіцяє, що готова і до складніших погодних умов.
Загалом на дорогах узимку буде задіяно 119 одиниць техніки і всі 612 співробітників дорожнього ремонтно-будівельного управління. Матеріали для посипання шляхів зберігаються на чотирьох базах, що в разі снігопаду дає можливість протягом 50 хвилин очистити основні магістралі, повністю прибрати місто — протягом 6 годин, вивезти сніг з площ і скверів — за 12. Паливом і матеріалами для посипання комунальне підприємство забезпечене повністю, повідомляє з Донецька Ліна КУЩ.
Сіллю запаслися, боргів не накопичили
Для того, щоб ожеледиця не зупинила рух і транспорту, і пішоходів, комунальники Хмельницького запаслися більш як 200 тоннами солі та майже 12 тисячами тонн пісочно-соляної суміші. Мають вони й необхідні запаси палива.
У Хмельницькому комунальному підприємстві «Електротранс» кажуть, що 80 тролейбусів та майже півтора десятка автобусів щодня здійснюють рейси на трьох десятках маршрутів, а до роботи взимку взагалі підготовлено 125 тролейбусів. Головне — немає ні заборгованості за електроенергію, ні у заробітній платі працівників. Отже, весь електротранспорт буде вчасно виходити в рейси. А щоб пасажирам було зручніше, ситуація на дорогах безпечнішою — встановлено десять додаткових зупинок на вимогу, звітує наш власний кореспондент Ірина Козак.
Заторів не буде
За інформацією начальника управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку Черкаського міськвиконкому Олексія Леонова, рухомий склад комунального і приватного транспорту пройшов технічний огляд, перевірено також механізмів для розчищення вулиць від снігу.
«Хоч ця техніка не нова, — зазначив Олексій Леонов, — однак підтримуємо її у справному стані й проблем із заторами на міських дорогах у нас ніколи не було». Велику допомогу в організації підготовки міста до зими надають 13 комітетів самоорганізації населення, повідомляє наш черкаський кореспондент Лідія Титаренко.
Дороги підтягнули до євростандарту
За нинішній рік у Сумах капітально відремонтовано близько сотні кілометрів шляхів з твердим покриттям, до того ж третина відповідає найвищим європейським стандартам. Істотно зросла безпека руху на донедавна одній з найнебезпечніших ділянок у районі так званої військово-грузинської дороги, де зимової пори постійно траплялися ДТП. Тепер, замість небезпечного серпантину, східну і західну частину міста з’єднує сучасний шляхопровід у вісім смуг. А комунальниками вже заготовлено більше 5 тис. тонн піску і майже 500 тонн солі. Готові «до бою» із зимовою негодою понад 50 одиниць сучасної техніки, впевнений наш сумський кореспондент Владислав Жмурков.
Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.