Варто зазначити, що ухваленим Законом пропонується вирішити низку нагальних питань, які не пов’язані із сектором безпеки і оборони, оскільки, відповідні положення, які першочергово також закладалися у законопроєкт за реєстр № 13439-3, вже врегульовано Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони» від 31.07.2025 № 4561-ІХ.

Так ухваленим Законом, зокрема, передбачається збільшення видатків резервного фонду державного бюджету майже на 26 мільярдів гривень з метою оперативного реагування на непередбачувані виклики у військовій та гуманітарній сферах.

Також передбачено додаткове фінансове забезпечення для:

- Міністерства освіти і науки України на забезпечення харчуванням учнів закладів загальної середньої освіти в обсязі 4,6 мільярда гривень та модернізацію й оновлення матеріально-технічної бази військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, закладів освіти з посиленою військово-фізичною підготовкою в обсязі 1,5 мільярда гривень;

- Міністерства охорони здоров’я України на закупівлю лікарських засобів для лікування онкологічних захворювань, вірусних гепатитів, рідкісних орфанних захворювань, гемофілії, дітей з хворобою Дюшена в обсязі 3,2 мільярда гривень;

- Міністерства соціальної політики України на заходи з оздоровлення та відпочинку дітей військовослужбовців, внутрішньо переміщених осіб, осіб, які звільняються або звільнені з військової служби з числа ветеранів війни, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, загиблих (померлих) Захисників (Захисниць) у сумі 160 мільйонів гривень; для реалізації заходів з формування фондів житла тимчасового проживання у сумі 1 мільярд гривень, шляхом здійснення перерозподілу з інших заходів Мінсоцполітики;

- Міністерства цифрової трансформації України на закупівлю спеціальної техніки, дронів і обладнання для тестування в бойових умовах та гранти на розвиток виробництва у сфері defense tech, загалом в обсязі 4,3 мільярда гривень.

Відповідні додаткові видатки запропоновано здійснити за рахунок скорочення інших видатків, зокрема, обслуговування державного боргу на 33,6 мільярда гривень, а також переспрямування зарахування частини податку на прибуток підприємств до загального фонду державного бюджету в обсязі 8 мільярдів гривень.

Окрім того, передбачено положення, зокрема, щодо:

- надання можливості спрямування вільних залишків коштів місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів) та залишків коштів бюджету розвитку місцевих бюджетів (крім субвенцій з інших бюджетів і коштів місцевих внутрішніх та зовнішніх запозичень), які утворилися на кінець 2024 року, за рішеннями відповідних місцевих рад (військових адміністрацій) також на будівництво/придбання житла для внутрішньо переміщених осіб або надання кредитів таким особам на придбання житла;

- надання дозволу Міністерству фінансів України перевищувати граничний обсяг державного боргу на обсяг залучених кредитів (позик) відповід-но до угод з ЄС, іноземними державами, іноземними фінансовими установами та міжнародними фінансовими організаціями, повернення яких буде здійснюватися за рахунок джерел інших, ніж державний бюджет, в тому числі за рахунок доходів, отриманих від заморожених активів РФ, відповідно до механізму кредитної співпраці з Україною, визначеного Регламентом (ЄС) 2024/2773 Європейського Парламенту і Ради ЄС від 24 жовтня 2024 року;

- встановлення, що з 1 серпня 2025 року по 31 грудня 2025 року для визначення посадового окладу прокурора окружної прокуратури застосовуватиметься прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2102 гривні (з метою усунення розбіжностей в оплаті праці між прокурорами та працівниками органів правопорядку);

- внесення уточнення, що нові цільові зовнішні кошти (кредити чи гранти), не передбачені у Законі, можуть спрямовуватися за спеціальним фондом державного бюджету також на надання допомоги внутрішньо переміщеним особам з тимчасово окупованих територій для забезпечення їх житлом;

- використання залишку коштів, перерахованих відповідно до статті 50 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» до спеціального фонду державного бюджету для Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України та не використаних у 2024 році;

- здійснення виконання Міністерством соціальної політики України завдань, проєктів та робіт, спрямованих на розвиток програмно-апаратного забезпечення Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, що реалізуються за рахунок бюджетних коштів, за погодженням із Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.

За відповідний законопроєкт проголосували 229 народних депутатів України.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.