Розмова стосувалася дозволу на курсування територією України вагонів-резидентів Латвії.

Заступник Міністра розповів латвійській стороні, що обмеження курсування іновагонів було вимушеним кроком, пов’язаним із виходом України з Угоди про спільне використання вантажних вагонів на просторі СНД. Внаслідок цього була втрачена можливість курсування вагонів нерезидентів і, відповідно, це створило юридичну та технічну невизначеність.

«Вихід України з Угоди був принциповим і важливим рішенням, попри відсутність готових механізмів для подальшого регулювання. Це потребувало певного часу для технічного й організаційного опрацювання, а також додаткової комунікації з нашими міжнародними партнерами», – зазначив Олексій Балеста.

Заступник Міністра наголосив, що механізм регулювання цього питання вже розроблено. Затверджено процедуру, яка визначатиме технічну сумісність іноземних вагонів з інфраструктурою Укрзалізниці, а також створено типову форму договору про їхнє курсування територією України. Обмеження на курсування іновагонів уже знято.

Латвійська сторона висловила вдячність за відкритість до діалогу та за реальні кроки, спрямовані на відновлення двостороннього залізничного співробітництва.

За матеріалами Міністерства розвитку громад та територій України.