Понад три десятки експонатів – ікони, гаптовані вироби, гравюри та предмети золотарства – вперше зібрано разом у виставці «Трійця Святая, слава Тобі». 

Проєкт присвячено знаковій події, яку цього року відзначає увесь християнський світ – 1700-річчя Першого Вселенського (Нікейського) собору. Він тривав кілька тижнів, і саме там єпископи ухвалили догмат про Пресвяту Трійцю.

«Через мову сакрального мистецтва ми відчуваємо тяглість віри й культури – від собору в Нікеї до сучасної України, яка зберігає й переосмислює свою духовну спадщину. Виставка в Лаврі – це акт пам’яті й духовної стійкості, це наша відповідь на виклики, які постали перед нами як нацією. І саме вони є нашими орієнтирами», – зауважив Міністр культури та стратегічних комунікацій Микола Точицький. 

Відвідувачі мають змогу простежити, як упродовж століть формувалися різні іконографічні втілення образу Пресвятої Трійці – від символічних сюжетів Старого Завіту до барокових зображень Новозавітної Трійці. Центральне місце в експозиції займають твори українського сакрального мистецтва XVII–XVIII століть, які демонструють глибину богословської думки, поєднану з національними художніми традиціями.

«У часи, коли Україна продовжує боротися за власну ідентичність, такі проєкти є вкрай важливими. Вони дозволяють не лише побачити шедеври українського бароко, а й відчути нашу нерозривну та глибоку культурну спорідненість з європейським культурним простором», – наголосила в. о. гендиректора Заповідника Світлана Котляревська.

Серед експонатів представлено багато реліквій, зокрема, напрестольний хрест 1777 року, ікона «Хрещення» 1831 року, гаптована нашивка з другої половини XVII століття, ікона-картина «Коронування Богородиці» 1732 року та інші шедеври фондової колекції Заповідника.

Кураторка виставки, завідувачка сектору збереження пам'яток образотворчого мистецтва Заповідника Інна Івакіна розповіла про сенси, які команда закладала в експозицію. Вона також провела авторську екскурсію для перших відвідувачів та гостей.

Архімандрит Свято-Успенської Києво-Печерської лаври Інокентій акцентував, що усі твори зібрані в особливому просторі – Успенському соборі – де сама атмосфера храму поглиблює сприйняття сакрального змісту. 

За матеріалами Міністерства культури та стратегічних комунікацій України.