Закупівлі здійснюються через електронний каталог Prozorro Market, який адмініструє державна установа «Професійні закупівлі». Це забезпечує швидкий, прозорий і стандартизований процес.

Загальний обсяг інвестицій у програму перевищив 5 млрд грн. Фінансування здійснюється коштом державної субвенції, яка покриває від 70 % до 95 % вартості транспорту. Решту вартості дофінансовують громади з місцевих бюджетів.

«Програма «Шкільний автобус» – це приклад державної політики, яка працює комплексно: одночасно для дітей, громад і економіки. Вона забезпечує доступ до освіти навіть у прифронтових регіонах, а ще – підтримує українського виробника в умовах війни. За три роки понад 1 500 автобусів зібрано на підприємствах у Чернігові, Запоріжжі, Черкасах. У виробництві задіяно понад 200 компаній – люди мають роботу, підприємства – замовлення, а бюджет – податки. Саме тому політика локалізації та програма «Зроблено в Україні» залишаються стратегічним пріоритетом держави», – зазначила Перша віцепрем’єр-міністерка України – Міністерка економіки України Юлія Свириденко.

У першому півріччі 2025 року громади придбали 494 автобуси на суму 1,9 млрд грн. Частину транспорту закупили для заміни автобусів, знищених унаслідок війни. Завдяки конкурентним процедурам у Prozorro Market вдалося зекономити понад 20 млн грн, які можна використати на інші нагальні потреби.

Лідером за кількістю закупівель від старту програми стала Київська область – 158 автобусів. Також до десятки найактивніших регіонів увійшли:  

• Львівська область – 137 автобусів;

• Дніпропетровська область – 98 автобусів;

• Полтавська область – 90 автобусів;

• Івано-Франківська область – 81 автобус;

• Закарпатська область – 79 автобусів;

• Рівненська область – 76 автобусів;

• Житомирська область – 76 автобусів;

• Чернівецька область – 72 автобуси;

• Тернопільська область – 72 автобуси. 

«Шкільні автобуси – це важливий компонент масштабного оновлення освітньої інфраструктури, в яке інвестує уряд. Наша ціль надати всі інструменти для очної та безпечної освіти», – зазначила заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова.

Очікується, що до кінця року громади закуплять ще близько 100 автобусів. Увесь шкільний транспорт виготовляється в Україні відповідно до вимог локалізації. У 2025 році – не менше 25 %, у 2026 році – 30 %. Надалі вимога зростатиме на 5 % щороку, поки не досягне 40 %. 

«У 2025 році громади планують придбати ще близько сотні автобусів. За допомогою  Prozorro Market вони мають можливість зробити максимально оперативно, адже в середньому закупівлі тривають до 10 днів. Ми також забезпечуємо прозорий процес, щоб усі кошти були витрачені ефективно й справді працювали на потреби дітей», – зауважив Євген Якубовський, директор ДУ «Професійні закупівлі».

Довідково: З 2024 року програма «Шкільний автобус» реалізується завдяки фінансовій співпраці між Європейським Союзом та Україною в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility. 

Впровадження програми координується Міністерством освіти і науки України у співпраці із Міністерством економіки України через Prozorro Market. Програма є складовою національної політики «Зроблено в Україні», яку ініціював Президент Володимир Зеленський.
 
За матеріалами Міністерства економіки України.