Закупівлю здійснено у вітчизняного підприємства – ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». 

Нові вагони будуть створені за інноваційними технічними стандартами та у сучасному габариті Т. Перші 5 вагонів у межах загального замовлення стануть сигнальною партією – це вагони нового покоління з подовженим на 80 % терміном служби, підвищеним рівнем комфорту, сучасними системами управління та більшою пасажиромісткістю – 44 людини в одному купейному вагоні (+10 % до максимуму в стандартних вагонах).

«Оновлення пасажирського рухомого складу – це важлива частина стабільної логістики всередині країни. Мінрозвитку постійно працює над вирішенням цього питання, вдячний Уряду, який забезпечує підтримку цього напряму як на етапі закупівель, так і в роботі з національним виробником. Нові вагони дають залізниці додаткову надійність і ресурс, а людям – кращі умови для щоденних подорожей», – наголосив Віцепрем’єр-міністр з відновлення – Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.

Вагони нового покоління матимуть:

• строк експлуатації до 50 років завдяки кузовам із нержавіючої сталі (на 20 років більше за стандартні);

• подовжені міжремонтні інтервали;

• зменшені потреби в обслуговуючому та сервісному персоналі;

• сучасне пневмопідвішування для плавності ходу;

• подовжені спальні місця (до 2,2 м);

• електричне опалення з індивідуальним клімат-контролем у кожному купе;

• автоматичні двері та герметичні міжвагонні переходи, врівень із підлогою.

5 пасажирських вагонів нового покоління, які замовляються серед загального обсягу контрактів у 100 вагонів, будуть купейними з можливістю трансформації у вагони типу СВ. Один вагон буде інклюзивним та матиме електричний підйомник, пандус для високої платформи та збільшене купе для подорожей пасажирів з інвалідністю на кріслі колісному. 

Вартість одного вагона становить орієнтовно 95 млн грн, інклюзивного – 98,3 млн грн. З урахуванням подовженого ресурсу та знижених експлуатаційних витрат, закупівля нових вагонів є економічно доцільнішою, ніж придбання стандартного рухомого складу.

Поставка нових вагонів триватиме до 2,5 років від моменту передоплати та включно з сертифікацією нових моделей. За наявності додаткового бюджетного фінансування Укрзалізниця зможе розширити програму оновлення, зокрема – збільшити частку вагонів нового покоління у своєму парку.

За матеріалами Міністерства розвитку громад та територій України.