Зокрема, МОН визначило перелік спеціальностей згідно з новим Переліком, у межах яких питання безбар’єрності (інформаційної, економічної, суспільно-громадської, фізичної та цифрової) та освітньої інклюзії мають стати обов’язковими складниками змісту освітніх програм.
До таких спеціальностей належать:
• Освітні науки, Дошкільна освіта, Початкова освіта, Середня освіта (за предметними спеціальностями), Професійна освіта, Спеціальна освіта;
• Фізична культура і спорт, Організація соціокультурної діяльності, Психологія;
• Біомедична інженерія, Архітектура та містобудування, Будівництво та цивільна інженерія, Медицина, Медсестринство (за спеціалізаціями), Медична психологія, Терапія та реабілітація, Педіатрія, Громадське здоров’я;
• Соціальна робота та консультування, Дитячі та молодіжні служби, Охорона праці;
• Публічне управління та адміністрування.
Важливим контекстом є те, що нині МОН забезпечує розроблення нових стандартів вищої освіти. Це дає змогу інтегрувати принципи інклюзивності та безбар’єрності безпосередньо у стандарти підготовки фахівців, роблячи їх невіддільною частиною освітнього процесу.
Крім того, ці кроки МОН спрямовано на виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, яка визначає інклюзивність та рівні можливості пріоритетами державної політики.
Розширення змісту освітніх програм та впровадження нових стандартів сприятиме формуванню в майбутніх фахівців компетентностей для підтримки інклюзивного навчання, створення безбар’єрного освітнього середовища та реалізації державної політики рівних можливостей.
Важливо зазначити, що МОН уже внесло зміни в чинні стандарти вищої освіти за окремими спеціальностями щодо внесення до змісту професійних компетентностей питань безбар’єрності та інклюзії (накази МОН № 96 від 26.01.2024 та № 1583 від 29.12.2023).
МОН робить черговий крок у розвитку інклюзивної освіти та формуванні безбар’єрного суспільства в Україні.
За матеріалами Міністерства освіти і науки України.