Нещодавно журналісти мали можливість побувати на Яготинському маслозаводі (Київська область), де завершилася модернізація виробничих потужностей. Завдяки технічній реконструкції підприємство, яке входить до складу холдингу «Молочний альянс», закінчує 2009 рік з істотним зростанням виробництва.
Так, збільшенню обсягів виробленого масла сприяла модернізація маслоцеху, де встановлено дві нові лінії загальною продуктивністю 5 тонн на годину. Як результат, у вересні цього продукту випустили на 39 відсотків більше порівняно з аналогічним періодом 2008 року.
Незважаючи на це, підприємство, стверджує генеральний директор «Молочного альянсу» Сергій Вовченко, грудень закінчить зі збитками.
— Нині, — розповів він, — господарствам за кілограм зданого на переробку молока завод платить 3,5 гривні, господарі корів з приватних подвір’їв отримують 2,2 гривні — мало не вдвічі більше, ніж було влітку. Вартість готової продукції на підприємстві підвищили в середньому на 17 відсотків. Але щоб спрацювати прибутково, ціну нам треба збільшити відсотків на 40. Тут дилема: якщо підняти так ціни — її навряд чи хто купуватиме. Приміром, на солодковершкове масло по 44 гривні за кіло купівельний попит швидко вщухне. За 40 гривень ще беруть...
На Яготинському маслозаводі, аби не знімати з полиць певний товар, часто вдаються до «хитрої» цінової політики, коли виробництво збиткової продукції перекривається за рахунок іншої, прибуткової.
Фото автора.