У світі немає жодного великого міста, що не мало б транспортних проблем. Однак всупереч поширеній думці виникли вони зовсім не з початком масового виробництва автомобілів. Наприклад, проблеми вуличних пробок і місць для стоянки гостро нагадували про себе ще в... Давньому Римі. І першим, хто взявся за їхнє розв’язання, був Юлій Цезар. Традиційно його вважають лише видатним полководцем, державним діячем та письменником. Але мало хто знає, що саме Юлій Цезар запровадив давньоримські правила дорожнього руху. І хоча вони не були досконалі, вже тоді мали низку положень, які використовуються й нині, щоб приборкати транспортний паводок, що затопляє сучасні міста.
Так, для запобігання заторів було дозволено рухатись вулицями тільки в один бік. Крім того, проїзд приватних колісниць, візків та екіпажів по Риму було заборонено з самого ранку й до кінця «робочого дня», що приблизно відповідало часу за дві години до заходу сонця. Ще суворіші обмеження діяли відносно власників транспортних засобів будь-якого виду, що приїздили з інших міст. Вони були зобов’язані залишати їх за межею міста й могли пересуватися по вулицях лише пішки чи на «таксі», тобто в найманих паланкінах.
Природно, що контроль за дотриманням цих правил вимагав і створення спеціальної служби, куди набирали в основному вільновідпущенників, які раніше виконували функції пожежних. Головне завдання давньоримських регулювальників полягало в тому, щоб не допускати небажаних інцидентів між «водіями» колісниць та візків, які найчастіше були схильні вирішувати питання про пріоритетне право проїзду за допомогою кулаків.
З другого боку, оскільки світлофорів у Давньому Римі ще не було, а нечисленні «інспектори ДАІ» не могли впоратися зі зростанням транспортних потоків із забезпеченням повсюдного порядку, знані вельможі й багаті негоціанти знайшли власний спосіб розв’язати проблему проїзду нерегульованих перехресть: вони висилали попереду скороходів, які на перехрестях перекривали рух, забезпечуючи безперешкодний проїзд колісниць господарів.
Сьогодні все набагато простіше: досить пересісти у величезні джипи — й можна сміливо й безкарно мчати по зустрічній смузі. Щоправда, до першого КаМАЗу...
 

Фото з сайту www.sportcanal.ru