Чому жінка лягає під ніж пластичного хірурга, пояснити так само складно, як і пояснити її споконвічне бажання подобатися. Операції з поліпшення форми грудей чи не найпопулярніші серед подібних хірургічних втручань.

У колишньої жительки Миколаєва Антоніни причина для звертання до хірурга була серйозна. Після пологів і годування дитини груди втратили і розмір, і форму. Антоніна збиралася почати нове життя і виїхати на ПМП до Німеччини.

Три роки тому пацієнтка звернулася до широко розрекламованого в місті Центру естетичної пластичної хірургії, де їй надали послугу з корекції форми грудей. В епікризі, підписаному головним лікарем центру, констатується: «Проведена операція — ендопротезування молочних залоз силіконовими імплантантами». Збереглася і квитанція про оплату послуги вартістю вісім тисяч вісімсот тридцять п’ять гривень, що на той час відповідало близько трьом тисячам доларів.

Але, на жаль, бажаного ефекту жінка не дочекалася. З часом виникла серйозна деформація грудей і асиметрія. У ході численних консультацій з естетичними хірургами Німеччини, Росії, України з’ясувалося, що причиною вади стала помилка хірурга.

Не вдаючися до тонкощів медичної термінології, пояснимо лише, що така операція проводиться шляхом уведення силіконового протеза або в ділянку між м’язом і молочною залозою, або в ділянку між м’язом і ребрами. Обидві методики правильні. Але, природно, одночасно їх на одній пацієнтці не практикують. У даному разі лікар увів імплантант у ліву і праву молочні залози різними способами. В результаті лівий протез, що затискується м’язом, завжди піднімає ліву грудь значно вище і надає їй зовсім іншої форми.

Погодьтеся, не кожний зважиться оприлюднити факт заподіяння каліцтва такій інтимній частині жіночого тіла. Але Антоніна зважилася. Приїхавши на батьківщину, вона зробила спробу вирішити справу в позасудовому порядку. Подала заяву в обласне управління із захисту прав споживачів. Направила претензію своєму «кривднику» з проханням компенсувати моральний і матеріальний збитки.

Управління із захисту прав споживачів з таким випадком зіткнулося вперше. Річ у тім, що скарги на неякісні медичні послуги надходять досить часто, але здебільшого в стоматології. Якість послуги в таких випадках перевірити легко: є затверджені гарантійні терміни, стандарти. З пластичною операцією все набагато складніше.

Хірург, що оперував і є також директором центру, на претензію потерпілої не реагував. Антоніна подала позов до суду. Заводський місцевий суд Миколаєва призначив до розгляду першу в Україні цивільну справу з компенсації завданого збитку і моральної шкоди за неякісно проведену естетичну операцію.

Суть вимог, за словами представника позивача Станіслава Мізецького, зводиться до стягнення з відповідача певної суми для проведення повторної операції з усунення виниклих вад. «Заявлена сума претензії, — каже Станіслав, — якнайменша. На Заході це були б мільйони. Потрібна повторна операція, яка коштує в Росії або Німеччині близько п’яти тисяч доларів. За три роки багато що змінилося, Антоніні потрібно буде пройти психологічну реабілітацію. Це теж не безплатно, тим паче в Німеччині».

Як удалося з’ясувати, головний аргумент бізнесмена-хірурга — недотримання пацієнткою рекомендацій у постопераційний період. Але жінка стверджує, що виконувала все точно. Постійно консультувалася з лікарем по телефону, який переконував її не хвилюватися, мовляв, «розсмокчеться».

Зрештою, з’ясовувати, хто правий, хто винуватий, має суд.

 

Миколаїв.