За багато років безладдя у судноплавстві водні транспортні артерії втратили свої паспортні характеристики. Нині їх фактично повернуто до життя — із замулених каналів вийнято 15 мільйонів тонн кубометрів грунту. На 9,8 метра збільшилась осадка суден — тепер балкери можуть брати на десятки тонн вантажів більше, ніж раніше. На 60 відсотків скоротилися простої кораблів. Це лише деякі підсумки першого п’ятиріччя, яке відзначатиме незабаром державне підприємство «Дельта-лоцман».
Ще кілька років тому судноплавство на внутрішніх водних шляхах України вважалося, відверто кажучи, небезпечним (Бузький лиман — один із найскладніших у світі). А головне — кваліфікація, професійний рівень тодішніх лоцманів не витримували жодної критики. Все це, зрозуміло, відштовхувало від співробітництва іноземних партнерів, зокрема, з миколаївськими портами.
Ситуація почала змінюватися, відколи у лютому 1998 було створено ДП «Дельта-лоцман». Воно забезпечує фактично повний комплекс цивілізованого судноплавства — лоцманські роботи, технічну експлуатацію і модернізацію каналів — лиманського Бузько-Дніпровського і морського Херсонського.
Одна з найважливіших складових діяльності підприємства — підготовка лоцманів. Створений у Миколаєві тренажерний центр — один з кращих у Європі, а в дечому — унікальний.
Технічна база «Дельти-лоцмана» особливо інтенсивно розвивалася нинішнього року. Введені в експлуатацію Севастопольська регіональна служба регулювання руху суден — апаратно-програмний комплекс «Кінбурн» і пост регулювання руху суден «Очаків», лоцманське судно «Лоцман Коханов». Нині підприємство, єдине такого типу в СНД, попри «дитячий» вік має поважну репутацію і в Європі.
 
Миколаїв.