Парламентська хроніка


Ранкове засідання 7 вересня


Верховна Рада ухвалила в цілому урядовий законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів нерезидентів-інвесторів у цінні папери (№ 7052). Документ врегульовує питання звільнення від оподаткування доходів іноземних інвесторів, отриманих від операцій з державними та місцевими облігаціями позик та доходів, які виникають за гарантованими державою або відповідною місцевою радою запозиченнями.

 

Ігор Шурма, Андрій Павелко.

 

Сергій Рибалка, Сергій Євтушок.

Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА. 

Як повідомив міністр фінансів Олександр Данилюк, за три роки після окупації Криму та агресії Росії на Донбасі, державний борг України зріс більш як втричі та на кінець 2016 року становив 69,3 відсотка від ВВП. Тож попри реструктуризацію зовнішнього боргу в попередні роки, його тягар продовжує створювати серйозне навантаження на Держбюджет, особливо у 2018—2021 роках. «Ухвалення цього законопроекту дозволить покращити інвестиційну привабливість державних цінних паперів України для іноземних інвесторів», — зазначив міністр фінансів.


Голова Комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна зазначила, що комітет пропонує ухвалити цей законопроект за основу та в цілому. Однак цю пропозицію було підтримано лише після того, як до парламентаріїв звернувся прем’єр Володимир Гройсман, котрий зазначив, що це питання має надзвичайну державну вагу, адже дозволяє здійснити перезапозичення та зекономити кошти Держбюджету на обслуговуванні державного боргу. Зрештою 236 народних депутатів проголосували за ухвалення цього законопроекту за основу та в цілому.


Перш ніж перейти до розгляду в другому читанні законопроекту про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства та інших законодавчих актів, Голова Верховної Ради Андрій Парубій запропонував колегам підтримати пропозицію працювати без перерви з 14-ї до 16-ї години. «Це безпрецедентний випадок, коли до законопроекту внесено 4 тис. 384 поправки, тому сподіваюся, що всі народні депутати перейнялися відповідальністю та підтримають цю пропозицію», — зазначив він. Однак наступне голосування засвідчило, що «відповідальністю перейнялися» лише 188 народних депутатів, тож рішення не було прийняте. Відтак народні депутати розпочали марафон із розгляду понад чотирьох тисяч поправок до законопроекту № 6232.


Необхідність внесення змін до цих кодексів та деяких інших законодавчих актів пов’язана з тим, що впродовж 2015—2017 років Верховна Рада внесла зміни до Конституції в частині правосуддя та ухвалила низку інших законопроектів, спрямованих на забезпечення здійснення правосуддя професійними та незалежними суддями. Тож для подальшого реформування судової системи потрібно вдосконалити процесуальне законодавство, яке дозволить ліквідувати негативні практики неналежного розгляду судових справ.


До завершення ранкового засідання парламентарії встигли розглянули лише 184 поправки, проте жодна з них не була підтримана.


Оголошуючи перерву, Голова Верховної Ради Андрій Парубій закликав колег до конструктивної та професійної роботи над цим законопроектом під час вечірнього засідання.

Думки з приводу

Ірина ЛУЦЕНКО, представник Президента України у Верховній Раді:
— У своєму зверненні до Верховної Ради Президент закликав прискорити виконання тих реформ, які ми намітили на осінь. Президент подякував народним депутатам за ті реформи, які вдалося проголосувати за два роки роботи парламенту. Також Президент звернув увагу на те, що в парламенті багато популізму, що нішу комуністичної партії займають навіть і демократичні партії. Президент пообіцяв, що до кінця вересня буде внесений у парламент законопроект щодо реінтеграції Донбасу. І вкотре окреслив наші основні цілі — вступ до ЄС, членство в НАТО.


Щодо заяв Путіна про миротворчі місії на Донбасі, то Президент чітко наголосив, що ми обстоюватимемо в цьому питанні свою позицію. Президент сьогодні вкотре наголосив, що ми за політико-дипломатичне, мирне вирішення конфлікту.


Валерій КАРПУНЦОВ, фракція «Блоку Петра Порошенка»:
— Це змістовне патріотичне послання, у ньому було про все — і про оборону, і про єдність нації, і про євроінтеграцію, членство в Євросоюзі, про інтеграцію в НАТО, необхідність спільної боротьби влади та опозиції проти зовнішнього ворогу. Наші виклики, на жаль, уже довготривалі й потрібно гуртуватися в боротьбі проти Росії-агресора. Президент акцентував увагу на можливих діях країни-агресора, також дав зрозуміти, якою буде його зовнішня політика з нашими партнерами, розповів про свої плани та найближчі закордонні візити, що саме він планує для держави робити. Більше того — він чітко зорієнтував на незмінність позицій стосовно антикорупційних ініціатив, недопустимості ревізії законодавства в цьому напрямку, дав чітко зрозуміти, що він і надалі просуватиме ініціативи, спрямовані на знищення корупційних явищ у суспільстві.


Олег МЕДУНИЦЯ, фракція «Народний фронт»:
— Президент все правильно сказав про реформи, які потрібно робити, про пенсійну реформу, згадав про медичну реформу, підкреслив наші досягнення у наповненні бюджету, зростанні економіки, згадав уряди Яценюка і Гройсмана, які, на його думку, проводили правильну економічну та бюджетну політику в Україні. Президент згадав про наші здобутки у галузі оборони. Чого не згадав, як на мене, — про необхідність проведення адміністративно-територіальної реформи і уникнення того дуалізму влади, який фактично є в Україні -коли паралельно зі створеними об’єднаними територіальними громадами існує президентська вертикаль влади у вигляді місцевих державних адміністрацій. Я розділяю думку глави держави про оптимістичний сценарій розвитку подій — рухаємося у правильному напрямку, можливо, не такими швидкими темпами, як хотілось би.


Микола СКОРИК, фракція Опозиційного блоку:
— На жаль, послання Президента було суцільним лицемірством. Я не побачив ані шляху до миру, ані до об’єднання громадянського суспільства, ані про підйом економіки, соціальних стандартів. Побачив тільки міфічну війну до переможного кінця, міфічний вступ до ЄС та до НАТО, і не побачив жодних моментів, які ще раз наголошу, — приведуть до об’єднання суспільства, підйому економіки, встановлення миру.


Віктор БОНДАР, ДГ «Відродження»:
— Я почув фактично про все, що відбулося за останні три роки. Акценти розставлено, курс на євроінтеграцію ще раз підтверджено. Очікувано, що Президент під час свого виступу багато разів визнав Росію країною-агресором, підкреслив роль і місце сучасної української армії, її зростання. Почули пріоритети — що буде і надалі проводитися аналіз антикорупційної політики, що потрібно проголосувати судову реформу, зміни до процесуальних кодексів.


Сергій ВЛАСЕНКО, фракція «Батьківщина»:
— Цинічно виглядають заяви Президента про підтримку і розбудову наших Збройних Сил — людини, корпорація якої минулого року заплатила до бюджету країни-агресора мільярд рублів, і за ці гроші закупляються кулі та снаряди, які вбивають наших хлопців. З другого боку, Порошенко привласнив собі всі, навіть невеличкі досягнення, які були, не маючи на це жодних повноважень та підстав.


Ігор МОСІЙЧУК, фракція «Радикальної партії»:  
— Це був початок президентської виборчої кампанії з переобрання Президента Порошенка на другий термін, але млявий початок. Я не почув плану розвитку та модернізації країни, плану відродження української економіки, промисловості та сільського господарства, плану, за яким будуть створені нові робочі місця, українці отримають роботу та гідну заробітну плату.


Тетяна ОСТРІКОВА, фракція «Самопоміч»:
— Президент у своєму виступі торкнувся всіх важливих сфер суспільного життя, і тому кожен народний депутат, котрий відповідає за певну сферу, почув щось своє. Зокрема, я щодо податкової політики почула те, що назріло і навіть перезріло, за словами Президента, питання про створення служби фінансових розслідувань, як єдиного органу, який займатиметься кримінальними справами щодо фінансів, держбюджету. Все, що сказав Президент — що це має бути аналітичний, дієвий орган, забезпечений усім правоохоронним арсеналом боротьби та запобігання економічній злочинності, — прописано у моєму законопроекті № 4228 про фінансову поліцію.


Надія САВЧЕНКО, позафракційна:
— Я не почула від Президента конкретного визначення, які він бачить в Україні внутрішні проблеми, які він, як гарант Конституції, повинен вирішувати, окрім агресії Росії, яку Президент назвав і говорив про це багато і обширно. Хотілося б ще почути, наскільки Президент українців відчуває цих українців, як народ, розуміє їхні вимоги. Не просто критику Президента — депутатів за популізм, народу за їхнє постійне невдоволення, як він сказав. Хотілось би щоби після свого виступу Президент вийшов і поговорив з людьми. Це був би жест.


Записала Юліана ШЕВЧУК.