«Кілька років користуюся послугами «Київстару». Не скажу, щоб була у захваті від якості, але мирилася, — пише до редакції наша постійна читачка з Києва Ірина Єрмакова. — Та, схоже, останнім часом оператор вирішив познущатися над абонентами, підвищивши (вкотре вже!) вартість тарифів і змінивши їх на свій розсуд. Стартували свого часу з пакета за 15 гривень. Поволі-помалу дійшли до 50. Тепер мене та інших клієнтів перевели на пакет за 75 гривень на місяць з повним набором послуг: дзвінки, СМС, 4G-Інтернет. Дратує, що вже ніхто не питається згоди, не пропонує альтернативи — 75 і крапка!».

Тобто, додамо, 75 і знак оклику! Оператор навіть не переймається, а чи потрібен вам той абстрактно-віртуальний 4G, у той час, як телефони більшості клієнтів не завжди і 3G підтримують, не кажучи вже про новітні технології! Чи ж це не знущання! Чи ж це не зловживання своїм панівним становищем на ринку телекомунікаційних послуг?! Антимонопольний комітет України (АМКУ) тим часом «досліджує», чи добросовісно оператори рекламують свої послуги, чи посекундно тарифікують, замість того, щоб дослідити нарешті і дати належну оцінку вакханалії, що існує у царині тарифів та так званих пакетів. А Держпродспоживслужба взагалі самоусунулася. Їм би розгребти ті скарги, що надходять від споживачів і місяцями чекають своєї черги! Де вже розбиратися із свавіллям мобільних операторів, які на кожному кроці тільки те й роблять, що порушують права споживачів і дурять, дурять, дурять! Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, (НКРЗІ) взагалі мовчимо. Відвідавши інтернет-представництво шановного державного регулятора, переконалися, що такі дрібниці, як взаємовідносини між оператором та клієнтом, їх взагалі не обходять...
Тим часом Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман недвозначно висловився про незадовільну якість мобільного зв’язку 3G та доручив Нацкомісії провести перевірки. Якщо хтось забув, процитуємо: «...так побігли за 4G, що 3G втратили десь по дорозі. Прошу включити в протокольне доручення уряду до НКРЗІ провести заміри щодо роботи операторів». То виходить, що вказівка очільника уряду для них порожній звук? Досі жодної реакції! Доходить до абсурду. Невже вказівки роздаються для того, щоб їх ігнорували?
Не вірите нашим дописувачам? То повірте Прем’єр-міністру! За його словами, якість зв’язку в країні істотно погіршилася. «І якщо хтось каже, що це транзитний період від 3G до 4G, то зробіть його безплатним. Чому ви маєте вирішувати свої технічні проблеми за рахунок споживачів?» — цілком слушно додає прем’єр, хоча всі роблять вигляд, що не чують!
«Це ж якими лицемірами треба бути! — пишуть наші читачі. — Знають, що зв’язок ніякий, проте ще й набираються нахабства влаштовувати опитування! Мовляв, а чи подобаються вам наші послуги?!! Будемо відвертими, зв’язок той ні в тин ні в ворота... лише гроші деруть!».
Можна ще довго переповідати всі ті негаразди, що на них нарікають користувачі, але від того легше не стає. Залишається лише констатувати, що ну ніяк не хоче мобільний оператор — будь-який — ставати на бік свого клієнта!
Змоделюймо ситуацію. Зайшли ви до аптеки купити щось від нежитю. Ось, кажуть, беріть чудовий препарат. А ще візьміть жарознижувальне, знеболювальне, протизапальне, а ще від пропасниці, а ще від головного та м’язово-суглобового болю, від мігрені, від виразки, від проносу, від корости, від-від-від...
— Даруйте, — кажете ви, — але мені тільки від нежитю!
— Так не можна, — відказують, — у нас такі правила: або ви обслуговуєтеся за повним пакетом, або не обслуговуєтеся взагалі.
Те ж саме і в магазині. Дарма, що вам лише сірники потрібні. Беріть гречку, беріть шинку, беріть цукор, овочі, бакалію, а ось ще й веселенькі шпалери, ремонт робитимете — знадобляться, сокира, цвяхи, відро і шкарпетки. Далі, дивись, і комунальники тієї ж заспівають, мовляв, і у нас все у пакеті! Або беріть, або... не викаблучуйтеся! А там і «Укрпошта» підключиться!..
Правда, цікава ситуація? І де назавтра були б ті аптекарі, продавці, комунальники, поштарі, якби наважилися на таке! І чи зійшло б їм з рук, а головне, чи влаштувало б нас — споживачів — оте пакетне обслуговування?
Тим часом мобільні оператори стоять якось осторонь усіх інших надавачів послуг і продовжують диктувати і нав’язувати нам свої тарифні пакети, вигадані й підтасовані суто під власні корпоративні інтереси і з однією лише меркантильною метою — якомога більше урвати! Цікаво, якими законами та нормативними актами вони керуються, формуючи свої так звані пакети. І чому клієнт не може купити собі можливість окремо використати певну кількість хвилин розмови, певну кількість СМС, потрібний обсяг Інтернету. Тільки не кажіть, що це все важко буде обліковувати... Не повіримо!
І насамкінець. Згода. Якщо ви надаєте, скажімо, 100 СМС, 7 ГБ Інтернету і 100 хвилин розмов, а клієнт їх усі не використав, то або поверніть йому гроші, або перенесіть невикористані послуги на наступний місяць! Справедливо і по-чесному. Коли хтось не пам’ятає, то так воно і було раніше — дуже давно, на початку впровадження мобільного зв’язку у країні. Та, стараннями операторів, не прижилося... Інакше якась лотерея виходить. І у виграші, звісно, не ми — споживачі!

Віктор БОНДАР.

P.S. Хоч у ролі головного героя нашої оповіді виступає українська телекомунікаційна компанія «Київстар», висловлені претензії стосуються всіх, без винятку, мобільних операторів України. Сподіваємося, що вони знайдуть час та можливість прояснити ситуацію і письмово сповістити редакцію про тарифи, пакети та свої непомірні апетити.

Р.Р.S. І що це, даруйте, за так званий безліміт, що на нього, як на жирного хробачка, оператори намагаються заманити довірливого клієнта? Безліміт, шановні, означає без обмежень. А оте ваше «але не більше 4000 МБ, 6000 МБ і навіть 7000 МБ», яке ви всі чомусь вважаєте вдалим маркетинговим ходом, — чистісінька нісенітниця, відвертий обман і цинічний розводняк. І черговий привід АМКУ провести дослідження.