Якось у сюжеті зі США показали автошоу. Щоб довести високу прохідність машин, на дорозі вирили ями різної глибини й машини їх долали. «Але таких доріг практично не може бути», — сказав організатор автошоу, на що ведучий зауважив: «Добре, що вони не бачили київських доріг!»

Торік уряд України виділив мільярдні суми на будівництво нових, ремонт і реконструкцію старих доріг в Україні. Не знаю, як це втілювалося в життя по всій країні, а те, як відбувався ремонт на бульварі Дружби народів у Києві, довелося побачити на власні очі. Розпочався ремонт ще на початку літа й тривав до самої зими. Схоже, що будівельники відрапортували про закінчення робіт і, напевно, отримавши премії, згорнули діяльність, але роботи не завершено! Я маю на увазі так і не відремонтовані сходи для пішоходів.
На ділянці, призначеній для пішоходів, між вулицями Чеською та Іоанна Павла Другого (колишня Патріса Лумумби) — будинки № 17, 19, 21 — сходи залишилися без ремонту, і становлять небезпеку для пішоходів. Такі само зруйновані сходи й біля будинку № 13 на вулиці Німанській. Я запитував у начальників ремонтників, чому вони не ремонтують сходи, і кожен із них казав, що цим займається інше відомство.
На вулицях Чеській, Підвисоцького, Німанській, Товарній встановили металеву огорожу з назвою вулиць і номерами будинків. Ця нумерація не скрізь відповідає дійсності. Та й навіщо ця огорожа, якщо вона тільки з одного боку? Доводилося чути від людей, що краще б замість огорожі за ці гроші відремонтували сходи.
Подібне я відчув, прочитавши написане на двох дороговказах на одному стовпі біля будинку № 20 «міст ПАТОНА 2,0», на табличці нижче — «міст ПАТОНА 2,4». Виявляється, відстань до мосту ім. Патона від того самого стовпа згідно з одним дороговказом становить 2,0 км, а відповідно до іншого, розташованого нижче на тому самому стовпі, уже 2,4 км. На наступному стовпі в бік мосту ім. Патона через півсотні метрів зазначена така сама відстань, як на нижньому дороговказі попереднього стовпа — 2,4 км. Цікаво, яке відомство займається розміщенням таких табличок. Чому така недбалість і неохайність у роботі?
Назви вулиць на табличках пишуть, хто як хоче: Чеська (№ 1), Чешська (№ 3), Чешская (№ 6). А чого варта заплутана нумерація будинків на вулицях Німанській, Кіквідзе (Михайла Бойчука)? На Німанській така нумерація — № 2, № 6 і № 4 (конструктивно це одна будівля), поруч будинок № 10, будинку 
№ 8 взагалі на вулиці немає. На вулиці Кіквідзе будинок № 4а розташований перед будинком № 4 і скоріш відноситься до бульвару Дружби народів, оскільки на вулицю Кіквідзе виходить торцем. І ще на цій вулиці багато плутанини з нумерацією будинків, але ж цей хаос серйозно ускладнює роботу різних міських аварійних служб і швидкої допомоги!
Перейменували вулицю Кіквідзе на вулицю Михайла Бойчука й, як на сміх, на будинку № 4 красуються чотири таблички: дві — «вулиця Михайла Бойчука» із зазначенням № 4 і дві — «вулиця Кіквідзе» (одна із зазначенням № 4, а інша — без зазначення номера будинку). Ще на вулиці Німанській зараз усі таблички українською мовою, а на будинках № 2 і № 10 ще й англійською.
Під час ремонту тротуарів бульвару Дружби народів стару бруківку замінили на нову. Клали взимку, і тому постраждала якість. Особливо біля станції метро «Дружби народів». Покладено бруківку нерівно, у деяких місцях вона потріскалася й цю халтуру скоро доведеться переробляти. На тротуарі біля підземного переходу напроти будинку № 18 бруківка провалилася, утворилася яма. Для безпеки пішоходів поставили огорожу. Урешті-решт яму засипали, поклали бруківку, а залишки й сміття не спромоглися прибрати й досі.
По телевізору часто показують, як Прем’єр-міністр Володимир Гройсман в областях України перевіряє якість будівництва й ремонту доріг. Хотілося б, щоб він проїхався по бульвару Дружби народів із зупинками, подивився на минулорічний ремонт цієї важливої для Києва автомагістралі й тротуарів, і побачив, у якому жахливому стані й досі перебувають сходи для пішоходів.
Можливо, тоді б знайшлося те відомство, яке має зробити ремонт або заміну сходів, щоб пішоходи не перечіплювалися.

Микола БУКАТИЙ.
Фото автора.