Бюджет Львівської області у 2019 році становитиме 14,5 мільярда гривень. За головний фінансовий документ проголосували рекордна кількість депутатів обласної ради — понад дві третини.
«Ми запропонували новий підхід у роботі комунальних закладів у рамках діяльності спеціальних фондів, які будемо контролювати. Депутати підтримали мою пропозицію, що вся оренда комунального майна буде здійснюватися через систему «ProZorro». Ще одна новинка — на будівництві, яке здійснюватиметься за бюджетні кошти, рівень зарплати становитиме не нижче 14,8 тисячі гривень на місяць — це для того, щоб зупинити відтік кадрів за кордон», — прокоментував голова обласної ради Олександр Ганущин.
Як наголосив голова комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку обласної ради Олег Домчак, у новому році пріоритетними будуть проекти розвитку. Дохідна частина бюджету на 81 відсоток складається з дотацій та субвенцій і на 19 — з податків і зборів. На дороги спрямують понад мільярд гривень, на медицину — 2,4 мільярда, освіту — 1,2 мільярда, соціальний захист — 315 мільйонів гривень. На обласні програми запланували виділити 1,4 мільярда гривень.
Серед новацій — збільшення на 25 відсотків розміру субвенцій з дорожнього фонду для ремонту місцевих доріг — 729 мільйонів гривень, часткова монетизація пільг на житлові субсидії, запровадження нових субвенцій з державного бюджету для місцевих бюджетів.
«На жаль, у законі про Держбюджет-2019 не пролонговано реалізацію митного експерименту на Львівщині. Це кошти, 50 відсотків яких цільовим методом спрямовувались на ремонт доріг. Сподіваємося, що цей експеримент буде продовжено», — заявив директор департаменту фінансів ОДА Олег Демків.
Він вважає успіхом, що в умовах досить консервативного прогнозу надходжень податків і зборів вдалося зберегти належну соціальну складову, а також збільшити фінансування капітальних видатків та програм розвитку. Важливо, що передбачено і зростання на 10 відсотків видатків на заробітну плату працівників бюджетної сфери.
Серед негативних тенденцій називають зменшення надходжень від сплати екологічного податку до спеціального цільового природоохоронного фонду обласного бюджету, а також відсутність субвенції на компенсацію пільгового проїзду. Та найбільше занепокоєння викликає те, чи буде продовжено митний експеримент, коли додаткові надходження йшли на ремонт доріг.

Львів.