Бюджет Львівської області у 2019 році становитиме 14,5 мільярда гривень. За головний фінансовий документ проголосували рекордна кількість депутатів обласної ради — понад дві третини.
«Ми запропонували новий підхід у роботі комунальних закладів у рамках діяльності спеціальних фондів, які будемо контролювати. Депутати підтримали мою пропозицію, що вся оренда комунального майна буде здійснюватися через систему «ProZorro». Ще одна новинка — на будівництві, яке здійснюватиметься за бюджетні кошти, рівень зарплати становитиме не нижче 14,8 тисячі гривень на місяць — це для того, щоб зупинити відтік кадрів за кордон», — прокоментував голова обласної ради Олександр Ганущин.
Як наголосив голова комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку обласної ради Олег Домчак, у новому році пріоритетними будуть проекти розвитку. Дохідна частина бюджету на 81 відсоток складається з дотацій та субвенцій і на 19 — з податків і зборів. На дороги спрямують понад мільярд гривень, на медицину — 2,4 мільярда, освіту — 1,2 мільярда, соціальний захист — 315 мільйонів гривень. На обласні програми запланували виділити 1,4 мільярда гривень.
Серед новацій — збільшення на 25 відсотків розміру субвенцій з дорожнього фонду для ремонту місцевих доріг — 729 мільйонів гривень, часткова монетизація пільг на житлові субсидії, запровадження нових субвенцій з державного бюджету для місцевих бюджетів.
«На жаль, у законі про Держбюджет-2019 не пролонговано реалізацію митного експерименту на Львівщині. Це кошти, 50 відсотків яких цільовим методом спрямовувались на ремонт доріг. Сподіваємося, що цей експеримент буде продовжено», — заявив директор департаменту фінансів ОДА Олег Демків.
Він вважає успіхом, що в умовах досить консервативного прогнозу надходжень податків і зборів вдалося зберегти належну соціальну складову, а також збільшити фінансування капітальних видатків та програм розвитку. Важливо, що передбачено і зростання на 10 відсотків видатків на заробітну плату працівників бюджетної сфери.
Серед негативних тенденцій називають зменшення надходжень від сплати екологічного податку до спеціального цільового природоохоронного фонду обласного бюджету, а також відсутність субвенції на компенсацію пільгового проїзду. Та найбільше занепокоєння викликає те, чи буде продовжено митний експеримент, коли додаткові надходження йшли на ремонт доріг.
Львів.
Самоврядування
452
452
Вибір редактора
Популярне за тиждень
-
1Чернівці зав'язали дружбу ще з одним американським містом 433
-
2День працівника соціальної сфери України 100
-
3Уряд спростив процедуру отримання відстрочки від мобілізації 99
-
4Науковці та влада об’єднують зусилля для подолання демографічної кризи в Чернівецькій області 74
-
5Уряд змінив спрямування діяльності Держгеокадастру 67

