Тому території, заборонені для їх в’їзду, дедалі розширюються. Але чи не найактивніше це відбувається на батьківщині дизеля — у ФРН, де народилася технологія найбільш економічного двигуна внутрішнього згоряння, котра стала основою усього німецького автопрому.

Ще торік автомобілів з таким двигуном у ФРН налічувалося 15 мільйонів. Тоді повідомлення про те, що їм забороняється в’їзд до багатьох міст, викликав спротив і масові позови до суду. Негайно «підтягнулися» покупці з країн Східної Європи, де норми щодо екології не такі жорсткі, як у ФРН. Спроби автоконцернів знайти компроміси, приміром, переобладнати машини, залучивши кошти також і власників, не увінчалися успіхом. Тоді автомобільна промисловість і уряд запропонували власникам застарілих авто кардинальне рішення: замість переоснащення купувати нові машини, утилізувавши старі…

Виробники почали заманювати нових клієнтів преміями за утилізацію дизелів. Здати старий автомобіль у рахунок купівлі нового, одержавши за це щедру знижку, можна у представників BMW, Toyota, VW, Ford, Daimler. Тож тепер автозвалища Німеччини ледве вміщують дизелі, які не відповідають стандарту Євро-5. І хоч значна їх кількість — у хорошому стані й з невеликим пробігом, проте власникам вигідно від них відмовитися. Адже концерни дають за утилізацію дизелів сім тисяч євро — за умови, що клієнт купить у них нову машину.

Фото: autotheme.info

Берлін.