— «Вій» — перший балет на українську тематику у нашому репертуарі, — розповів на прес-конференції засновник і головний балетмейстер Академічного театру «Київ Модерн-балет» Раду Поклітару (на знімку, фото надані «Київ Модерн-балет»).

Написана 1833 року повість Гоголя, на його думку, є ідеальною літературною першоосновою для сучасної сюжетної балетної вистави через її образність, емоційність і можливість вільного авторського трактування.

— Яскравість характерів, приголомшливе антагоністичне злиття реального та фантасмагоричного світів, відсутність шлейфа трактувань у балетній історії — ось чому «Вій» захопив мене як хореографа та режисера, — пояснює Раду Поклітару. — Досі я ніколи не брався за такий містичний сюжет, що, з одного боку, — виклик, а з другого — можливість знайти в собі як у художникові нові пластичні слова, речення, абзаци.

Театр крокує в ногу з технічним прогресом і у новій виставі вражатиме глядача віртуальними декораціями, створеними за допомогою технології 3D-відеомаппінгу (автор відеоконтенту — Ольга Нікітіна). Костюми для балету створив художник Дмитро Курята, а музику — композитор Олександр Родін, з якими «Київ Модерн-балет» співпрацював над низкою попередніх вистав.

Як зізнається Раду Поклітару, написана Олександром Родіним (на знімку) музична сюїта на тему «Вія» зрештою й надихнула його взятися за гоголівських персонажів. Півгодинного твору для балетної вистави на дві дії не вистачило, тож композитор погодився створити продовження. Нового «Вія» записали у віртуозному виконанні Національного симфонічного оркестру під керівництвом народного артиста України Володимира Сіренка. «Цікаво, що був залучений найстаріший австралійський музичний інструмент — діджериду. Мені не вистачало певного фольклорного звучання, тому довелося навіть вигадати кілька перкусійних інструментів», — розкриває професійні таємниці композитор.

Під час прес-конференції: Дмитро Курята (ліворуч), далі - Раду Поклітару, Ольга Нікітіна, Олександр Родін.

Фото автора.

Головні партії у виставі виконають артисти «Київ Модерн-балету» Владислав Детюченко (Хома Брут), Олена Салтикова (Панночка) та Артем Шошин (Сотник). Вони відтворять на сцені історію студента Хоми Брута, який потрапляє в тенета нечистої сили, змагається зі своїми власними демонами. Головний персонаж увесь час перебуватиме на сцені, що є величезною відповідальністю та складністю для танцівника. «Хома Брут заходить за куліси лише на 4 хвилини за всю виставу», — коментує Раду Поклітару. Глядачеві мимоволі доведеться порівнювати літературний сюжет і режисерське трактування твору та розгадати головну його інтригу: Вій — це нечиста сила, сон чи реалії сучасного життя?