Комітет з питань екологічної політики та природокористування розглянув проект закону про внесення змін до Закону України «Про охорону атмосферного повітря» (реєстр. № 2638 від 19.12.2019 р.).

У документі, зокрема, пропонується доповнити статтю 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» новим положенням щодо обов’язків підприємств, установ, організацій та громадян — суб’єктів підприємницької діяльності встановлювати автоматизовані прилади контролю на стаціонарних джерелах викидів, оприлюднювати інформацію про обсяги викидів, у добовому вимірі, забруднюючих речовин в атмосферне повітря на офіційних сайтах відповідних суб’єктів господарювання, щодобово передавати зазначену інформацію до органів державної влади, які здійснюють контроль у галузі охорони атмосферного повітря.

Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради України висловило щодо змісту законопроекту низку зауважень та зазначило, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.

За висновком Міненерго законопроект суперечить положенням Директиви 2010/75/ЄС «Про промислові викиди (інтегроване запобігання та контроль забруднення)». З метою імплементації Директиви 2010/75/ЄС і створення правових та інституційних передумов для ефективного запобігання, зменшення і контролю промислового забруднення в Україні, урядом розроблено проект закону України про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення, після прийняття якого відповідні зміни будуть внесені до Закону України «Про охорону атмосферного повітря».

ПАТ «Кременчуцький завод дорожніх машин» також надало щодо законопроекту низку зауважень та зазначило, що законопроект у запропонованій редакції потребує доопрацювання.

Тож за результатами розгляду комітет вирішив внести на розгляд Верховної Ради України пропозицію про повернення законопроекту на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

Водночас Комітет з питань екологічної політики та природокористування на своєму засіданні підтримав ідею та концепцію законопроектів № 2827 та № 2827-1 щодо відновлення справедливих соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (реєстр. № 2827 від 31.01.2020 р.) та альтернативний проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо відновлення справедливих соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи) (реєстр. № 2827-1 від 14.02.2020 р.).

Як наведено у пояснювальних записках до них, 17 липня 2018 року Конституційний Суд України прийняв рішення, яким визнав неконституційними окремі норми Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VIII. Водночас ухвалення рішення Конституційним Судом України не означає автоматичного повернення до попередньої редакції Закону України

«Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», оскільки єдиним органом законодавчої влади в Україні є Верховна Рада України.

Запропоновані в законопроектах зміни спрямовані на те, щоб привести норми Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» у відповідність до Конституції України, а також до рішення Конституційного Суду України і забезпечити виконання державою свого конституційного обов’язку щодо подолання наслідків Чорнобильської катастрофи.

Реалізація обох законопроектів потребуватиме додаткових фінансових витрат з Державного бюджету в майбутньому. Орієнтовна сума таких видатків може перевищити мільярд гривень.

За підсумками обговорення комітет вирішив підтримати ідею та концепцію обох проектів законів та рекомендувати Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів, як головному комітету з розгляду законопроектів № 2827 та № 2827-1, визначитись, який із за-значених законопроектів взяти за основу.