Також висловили занепокоєння падінням загального професійного рівня педагогів. Копію листа спрямовано до МОН і Громадської спілки "Освіторія" - організаторів проекту "Всеукраїнська школа онлайн". Його текст  розміщено на сайті Національної академії наук України.

"ЗМІ вже повідомляли про неприпустимі фактичні помилки, допущені на дистанційних уроках з різних предметів", -- нагадують автори листа. Особливо їх обурили помилки вчителів уроків фізики та астрономії для старшокласників. "Використання найсучаснішого обладнання і ІТ можливостей неспроможне компенсувати недостатній рівень викладання навіть усталених фізичних понять", кажуть науковці.  Вчені стурбовані долею природничої освіти і готові долучитися до відбору викладачів для телеуроків, обговорення їх змісту і форми, оперативного редагування навчальних онлайн-програм.  Листа, зокрема, підписали віце-президент НАНУ Анатолій Загородній, голова Наукового комітету Національної ради з питань розвитку науки і технологій Олексій Колежук, академік-секретар відділення фізики і астрономії НАНУ Вадим Локтєв.

Відеозаняття для учнів 5-11 класів під час карантину,  починаючи з 6 квітня, транслюють 11 телеканалів,  їх можна також переглянути на YouTube-каналі МОН. Онлайн-уроки, які збирають більш як тримільйонну аудиторію, бурхливо і не завжди доброзичливо обговорюють у ЗМІ та соцмережах.  Дошкульні зауваження стосуються не лише змісту уроків, а навіть одягу та зовнішності вчителів.

Зразком конструктивної критики у морі бруду, яке вихлюпнули на викладачів онлайн-школи, можна вважати допис на фейсбук-сторінці Національного наукового антарктичного центру МОН під іронічною назою "Антарктичні пінгвіни передають вітання ведмедям Арктики". "Знаєте, що таке суперечливі почуття? - запитують автори.  -- Це коли у онлайн-уроці української мови для п'ятикласників тепло згадують станцію "Академік Вернадський" та Антарктиду, але водночас населяють їх білими ведмедями". Коментуючи ситуацію, директор центру Євген Дикий визнає: "Насправді важко знайти більш поширену помилку щодо Антарктики, як поєднання ведмедів із пінгвінами: її роблять великі і малі, освічені та не дуже, транслюють медіа та дитячі мультфільми". На це мають звернути увагу розробники програм Нової української школи, вважає він,  щоб майбутні випускники "не потрапили в ту ж саму пастку, в яку втрапили ми всі, хто отримав стару радянську та пострадянську освіту, коли можна бути чудовим фахівцем у своїй справі, але мати дуже обмежені та помилкові уявлення про всі інші науки та сторони життя".

"Хейтерів" вчителів, які наважилися взяти участь у проекті, минулого тижня присоромив у своєму відеозверненні Президент Володимир Зеленський. "Помилитися - не страшно, -- вважає він.  -- Страшно - за все своє життя не створити нічого, окрім нечистот. Страшно - це бути ніким і самостверджуватися за рахунок приниження інших людей. Я кажу це кожному хейтеру, який вважав своїм священним обов'язком написати гидоту на адресу українських учителів". Він підтримав педагогів, які "подолали страх телекамер і в короткі терміни стали вчителями для всієї України".

На захист учасників проекту виступили й народні депутати з парламентського Комітету з питань освіти, науки та інновацій. Цього понеділка вони прийшли на засідання Верховної Ради у футболках з написом "Маю право на помилку".  Голова комітету Сергій Бабак зачитав з трибуни заяву на підтримку "Всеукраїнської школи онлайн". 

Він нагадав, що це наймасштабніший в історії України дистанційний освітній проект. Його ініціаторами та організатрами були  Офіс Президента України, Міністерство освіти та профільний комітет Верховної Ради. 

"Проект запустили менш ніж за два тижні без жодної копійки державного бюджету. Більше 40 вчителів стали волонтерами школи і почали запис своїх уроків для мільйонів дітей, які через карантин були позбавлені можливості доступу до знань, -- відзначив Сергій Бабак. -- Проект готувався дуже швидко, буквально з коліс, перші уроки, які вийшли на екрани в понеділок, уночі ще монтувались. А вчителі ніколи раніше не працювали під камерами для мільйонної аудиторії. Тому й виникли деякі помилки вчителів під час запису відеоуроків. Але замість слів підтримки цих вчителів суспільство, соціальні мережі, політики і навіть їхні колеги почали висміювати і цькувати. Такий собі "суспільний булінг" вчителів".

Нетолерантність до чужих помилок Сергій Бабак назвав однією з фундаментальних хвороб нашого суспільства. "Саме цим правом на помилку відрізняються прогресивні системи освіти від інших, - переконує він. -- Наші діти бояться зробити помилку, бо отримають двійку, бо їх насварить вчитель, бо над ними сміятимуться інші учні, бо вдома їх ще раз насварять. Врешті-решт, діти дорослішають невпевненими в собі і все життя бояться зробити помилку...".