
Для неї обрали знайомий усім сюжет подорожі диканського коваля Вакули до Петербурга за черевичками для коханої Оксани. Він схопив тоді за хвоста самого... чорта, щоб осідлати його. Художник зобразив на «пивній» картинці й украдений тим самим нечистим з неба над Диканькою Місяць. Мабуть, для того, щоб, на відміну від козака Чуба та його кума, споживачі пива завжди знаходили дорогу до своїх домівок.
Однак невдовзі з етикетки чомусь зник не Місяць, а... чорт. Зрештою на перелицьованому малюнку не залишилося жодної живої душі — лише підсвічені Місяцем засніжені хатки під соломою. А куди ж поділися чорт із Вакулою? Шанувальники «Диканських вечорів» й досі шукають відповідь на це запитання.
Лише дуже уважні помітили ймовірне підґрунтя таких метаморфоз. Як відомо, гоголівський чорт мав свиняче рило. А от автор згаданої пивної етикетки наділив свого нечистого виразним людським профілем. Причому до болю знайомим. Пізнаваність у тому «збірному портреті» певних рис обличчя тодішнього глави держави була такою, що місцевий осередок однієї з опозиційних політичних сил навіть засвітив його у своєму інформаційному повідомленні...
Після того «олюднений» чорт з пивної етикетки зник. Пізніше автор цих рядків розмовляв з колишнім керівником пивного підприємства. Той, звісно, заперечував: мовляв, ніяких задніх думок і намірів насолити комусь із земних «небожителів» у виробників «Диканських вечорів» не було. А етикетки на цьому пиві вони змінювали не раз, прикрашаючи їх зображеннями нових нагород, які привозили з різноманітних конкурсів.
Калейдоскоп змін справді помітний. Однак ні чорт, ні Вакула на «візитівці» згаданого пива вже не з’являлися. З хатками і Місяцем воно, мабуть, спокійніше... Недавно, після того, як нові власники підприємства відновили випуск «Диканських вечорів», на етикетці з’явилися нейтральні колядники. Та краще не приглядайтеся до їхніх облич. Особливо у ніч перед Різдвом...
Полтава.
Фото з сайту «Українське пиво в етикетках».