Установлення металевих бар’єрних огороджень на магістралях, заміна та обладнання додаткових дорожніх знаків, нанесення стійкої розмітки, будівництво і реконструкція світлофорних об’єктів, а також відновлення зовнішнього освітлення вулиць і установлення колесовідбійного брусу європейського зразка... Ці та інші заходи проводять у Дніпрі для модернізації й удосконалення шляхово-транспортної інфраструктури забезпечення безпеки дорожнього руху в рамках програми «Безпечне місто».

Пріоритетними завданнями програми «Безпечне місто» є створення належних умов на дорогах для пішоходів. Це забезпечують оновлені дорожні знаки, пластикова розмітка, «лежачі поліцейські». Також з’являються нові й капітально ремонтуються наявні світлофори, облаштовують острівці безпеки.

Характерним прикладом створення сучасних умов для безпеки є світлофорний об’єкт на вул. Набережна Перемоги з дублюючою світлодіодною стрічкою, острівцями безпеки і сенсорною кнопкою для пішохідного світлофора.

За інформацією заступника директора КП «Дніпрошляхосервіс» Геннадія Комарова, з 2016-го по 2021 рік підприємство збудувало 39 нових світлофорних об’єктів, капітально відремонтувало 44. Ще на 68 торік встановлено обладнання дублювання світлофорних сигналів — світлодіодною стрічкою. На всіх об’єктах також установлено індивідуальне освітлення. Сенсорні кнопки, які розміщають на світлофорах, світяться при натисканні, тому пішохід розуміє, що сигнал прийнято.

«Цього року плануємо збудувати шість нових світлофорних об’єктів у місцях з найбільш інтенсивним рухом. Також на дорогах, де дві й більше смуги руху, встановлюємо острівці безпеки», — зазначив він.

Як розповіла заступниця начальника управління з благоустрою міськради Світлана Литвинова, вперше колесовідбійний брус з’явився в місті в 2019 році на Набережній Заводській, на ділянці від Амурського до Кайдацького мостів. Загальна його довжина — понад п’ять кілометрів. Загалом торік на дорогах Дніпра встановлено 8,5 км таких конструкцій.

«Цього року плануємо встановити 6,4 км двостороннього й 1,4 км одностороннього брусу, який запобігає виїзду транспорту на тротуар або узбіччя. Вони будуть установлені на проспекті Слобожанський і на вулиці Набережна Заводська від Кайдацького мосту до вулиці Метробудівської», — додала вона.

У поліції підтверджують ефективність колесовідбійного брусу для зниження кількості ДТП зі смертельними наслідками і каліцтвами. Адже найбільш трагічними є ДТП у результаті лобового зіткнення. А установлення шляхово-транспортних огороджень бар’єрного типу, що розділяють транспортні потоки, унеможливлює такі зіткнення.

«У разі якщо водій не впорається з керуванням, автомобіль не виїде на зустрічну смугу. До того ж такі конструкції є прекрасним засобом профілактики порушень правил дорожнього руху, тому що не дозволяють розвороти у невстановлених для цього місцях», — вважає старший інспектор управління патрульної поліції в області Ігор Яворський.

Так, установлені під час реконструкції Центрального мосту залізобетонні огородження вже показали, наскільки безпечнішим став рух транспорту.

«Тут установлено залізобетонні бар’єри біля тротуарів і з обох боків розділювальної смуги. Висота — 90 см. Така огорожа створена насамперед для запобігання виїзду автомобілів за межі мосту і їх зустрічного зіткнення», — зазначив інженер КП «Управління з ремонту і експлуатації автодоріг» Олег Антонов.

Дніпро.

Фото Дніпровської міськради.