Цього ж дня на позачерговому засіданні виконкому очільник міста Сергій Сухомлин доручив юридичному департаменту та своєму заступнику Сергію Кондратюку разом із КП «Житомиртеплокомуненерго» відпрацювати це питання й підготувати необхідні документи для відкриття кримінального провадження проти «Житомиргазу».

Коментуючи ситуацію, Сергій Сухомлин звинуватив підприємство у відключенні котелень без попередження та розповів, що обласний центр уклав договір про постачання газу з компанією «Нафтогаз України» за нижчою ціною, ніж пропонувало АТ «Житомиргаз»:

— У нас підписано договір з «Нафтогазом України», ми отримали номінацію і є в реєстрі. Кілька тижнів тому підрозділ «Житомиргазу» пропонував нам підписати договір із теплокомуненерго за ціною на газ, вищою на 2000 грн за тисячу кубічних метрів, ніж маємо від «Нафтогазу». Ми на це не пішли, і я думаю, що відключення котелень — це продовження цієї історії, — зазначив міський голова.

У відповідь «Житомиргаз» оприлюднив роз’яснення щодо відключення котелень КП «Житомиртеплокомуненерго», які розподіляють теплоносії комунальним лікарням Житомирської міської ради.

У ньому зазначається, що газопостачання об’єктів соціальної сфери було припинено через відсутність «Житомиртеплокомуненерго» в реєстрі споживачів будь-якого постачальника згідно з формою 9, отриманою «Житомиргазом» 15 травня.

АТ «Житомиргаз» посилається на п. 1 гл. 5 розділу VI Кодексу газорозподільних систем, згідно з яким споживання (відбір) природного газу з газорозподільної системи за наявності укладеного договору розподілу природного газу між споживачем та оператором ГРМ здійснюється за умови включення споживача до реєстру споживачів будь-якого постачальника на відповідний розрахунковий період.

«Житомиргаз» також оприлюднив копії завчасних повідомлень, адресованих КП «Житомиртеплокомуненерго» та голові Житомирської ОДА Віталію Бунечку, про відсутність комунального підприємства в реєстрі споживачів та припинення газопостачання.

Утім, уже вранці 21 травня на інформаційний платформі оператора ГТС України з’явилася інформація про підтверджену наявність постачальника для «Житомиртеплокомуненерго». Газопостачання відповідних котелень було відновлено. Але чи надовго? Кінцеву дату постачання природного газу діючим постачальником, вказану на інформаційній платформі,  наразі відтермінували на місяць — з 31 травня до 30 червня 2021 року. А от чи будуть лікарні міста з гарячою водою і теплом і надалі?

Коментуючи це запитання, начальник управління зовнішніх комунікацій АТ «Житомиргаз» Юлія Петришена зазначила:

— Ми не можемо прогнозувати, що станеться після зазначеної дати. Інформацію про відсутність споживача у реєстрі ми бачитимемо у формі 9, яка, як правило, приходить за три чи більше днів до моменту припинення газопостачання. У такому разі ми зобов’язані повідомити споживача про те, що ми маємо відповідну інформацію і тимчасово припинимо йому газопостачання. Ми робимо це не менш як за три доби відповідно до Кодексу газорозподільних систем і, звичайно, напередодні завжди сповіщаємо споживача, якщо ситуація не змінилася за добу до відключення. Саме це і сталося з точками, які було відключено вранці 20 травня. Наше завдання як оператора газорозподільних мереж — розподілити газ тим споживачам, які є в реєстрі постачальників.

Житомир.