Міністр соціальної політики України Оксана Жолнович.

Верховна Рада 265 голосами підтримала звільнення Івана Баканова з посади голови Служби безпеки України, а також 264 голосами дала згоду на звільнення Ірини Венедіктової з посади Генерального прокурора України.
Також парламент призначив Оксану Жолнович на посаду міністра соціальної політики України. Її кандидатуру підтримали 82 народні депутати.

Парламентарії утворили Тимчасову спеціальну комісію Верховної Ради з питань моніторингу отримання і використання міжнародної матеріально-технічної допомоги під час воєнного стану. Відповідний проект постанови підтримали 314 народних депутатів. Головою ТСК обрано народного депутата Рустема Умєрова («Голос»).

Цю комісію створено з огляду на те, що російська пропаганда активно розганяє тезу про начебто неналежне використання нашою країною наданого міжнародними партнерами озброєння, а також про можливе потрапляння зброї до інших країн чи до рук незаконних військових формувань. Тож в умовах інформаційної війни Україна має усіма можливими засобами доводити, що процедури транспортування, розподілення на фронті та використання наданого міжнародними партнерами озброєння є прозорими, позбавленими корупційних та інших негативних чинників. І якраз створення ТСК дозволить забезпечити додатковий парламентський контроль над отриманням та використанням міжнародної матеріально-технічної допомоги, в тому числі й озброєння.

«Російська пропаганда активно розганяє фейки про нібито неналежне використання Україною зброї від західних партнерів, намагаючись зірвати подальші поставки. Україна ж готова довести всьому світові, що застосування міжнародної допомоги на фронті є абсолютно прозорим та ефективним. Створення цієї ТСК допоможе нам здійснювати парламентський контроль за цим питанням і мати чіткі спростування пропаганди Кремля», — зазначила народний депутат Олена Шуляк («Слуга народу»), яка увійшла до складу цієї ТСК.

Парламентарії підтримали у першому читанні проект закону про встановлення правових та соціальних гарантій для громадян Республіки Польща, які перебувають на території України (№ 7550). Цей документ розроблено у відповідь на прийняття 12 березня 2022 року закону Республіки Польща «Про допомогу громадянам України у зв’язку зі збройним конфліктом на території цієї країни». Законопроектом, зокрема, передбачається надання громадянам Республіки Польща та членам їхніх родин (подружжю, дітям незалежно від громадянства), які прибули до України з Республіки Польща, можливості легального перебування на території України протягом 18 місяців з дати набрання чинності цим Законом. Громадяни Республіки Польща, які законно перебувають на території України, також матимуть право на працевлаштування в Україні, здійснення господарської діяльності, навчання в закладах освіти, медичне обслуговування на тих само умовах, що й громадяни України, а також на окремі соціальні виплати.

«Цей законопроект — наша відповідь на ухвалений Польщею закон про допомогу громадянам України. І це наша вдячність країні, яка з перших днів повномасштабного вторгнення допомагала українцям та прихистила у себе 3,6 мільйона наших громадян», — зазначив перший заступник голови Комітету Верховної Ради з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій Максим Ткаченко («Слуга народу»).

Метою ухваленого в цілому законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування до засуджених та осіб, які тримаються під вартою, заходів примусового годування (№ 4323) є визначення правових підстав для затвердження порядку та видів примусового годування, а також умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту, які відмовляються від прийняття їжі (оголошують про голодування).

Документом, зокрема, пропонується внести зміни до статті 116 Кримінально-виконавчого кодексу України в частині визначення правових підстав для затвердження порядку та видів примусового годування, а також умов тримання засуджених, які відмовляються від прийняття їжі (оголошують про голодування), та статті 11 Закону України «Про попереднє ув’язнення» щодо визначення правових підстав для застосування до осіб, узятих під варту, які відмовляються від прийняття їжі (оголошують про голодування), заходів примусового годування.

Ще одним, ухваленим в цілому законопроектом № 4324, внесено зміни до Кримінального процесуального кодексу України щодо визначення процедури розгляду судами примусового годування засуджених та осіб, які тримаються під вартою.

Ухвалений в цілому проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність (№ 5371) запроваджує договірний режим регулювання трудових відносин з можливістю на власний розсуд та за згодою сторін включати до письмового трудового договору положення стосовно виникнення і припинення трудових відносин, норм праці, розміру заробітної плати, надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат, норм робочого часу та відпочинку та інших прав і гарантій. На думку голови Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данила Гетманцева, скасування багатьох обмежень та можливість врегулювати відносини відповідно до волевиявлення сторін трудових відносин — це значний крок до цивілізованого європейського суспільства.

А от законопроект про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання протягом дії воєнного стану та подальшого відновлення (№ 7427), який передбачає запровадження на період воєнного стану та упродовж шести місяців після його припинення або скасування мораторію на підвищення цін і тарифів на ринку природного газу та у сфері теплопостачання, в цілому ухвалити не вдалося. Для його ухвалення не вистачило шість голосів, тож документ відправлено на повторне друге читання.

В цілому ухвалено законопроект про внесення змін до Закону «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» щодо звільнення від відповідальності за порушення строків оприлюднення фінансової звітності у період дії воєнного стану або стану війни (№ 7378).

«Оприлюднення фінансової звітності разом з відповідними звітами за весь період відкладається до скасування воєнного стану та протягом трьох місяців після. Також під час дії воєнного стану та протягом трьох місяців після його припинення чи скасування бізнес звільняється від відповідальності за порушення вимог щодо своєчасності та повноти оприлюднення фінансової звітності», — зазначив перший заступник голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Ярослав Железняк («Голос»).

В цілому ухвалено й законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо державної статистичної діяльності та встановлення періодичності проведення Всеукраїнського перепису населення не рідше одного разу на десять років (№ 5108).

У першому читанні підтримано законопроект про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо здійснення оборонних та публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (№ 7163). Метою законопроекту є забезпечення оперативного здійснення оборонних і публічних закупівель для належного забезпечення потреб, пов’язаних з обороною і виконанням завдань держави у період повномасштабного російського вторгнення. Для цього пропонується визначити, що на період дії воєнного стану особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг, а також оборонних закупівель визначаються Кабміном, а договори про закупівлю та державні контракти, укладені до набрання чинності цим законом, діють до їх повного виконання відповідно до умов, на яких вони були укладені, або до їх припинення.


Андрій Ніколаєнко, Олег Кулініч, Остап Шипайло.
 


На передньому плані Андрій Клочко.

Фото Олександра КЛИМЕНКА.

Більше фото тут