Він боронить Україну на двох фронтах. Грошовий внесок (зароблений невтомною працею) струмочком вливається в річку всенародної підтримки ЗСУ. Так досягається спільний результат і Перемога над агресором.
На культурному фронті майстер підкорює, без перебільшення, індивідуальним талантом. В обох випадках зброя працює одна — бренд «Фролов».

Талант, що пробуджує розум і почуття

Так, це той Іван Фролов, студентську роботу якого було виставлено в музеї Стокгольма. То була сукня, в якій Джамала перемогла на «Євробаченні».

У світ високої моди Іван Фролов увірвався стрімко. Не учнем. Майстром. Це про нього та інших студентів Київського національного університету технологій та дизайну, роботи яких демонструвались на міжнародних виставках, експерти казали: «Молоді українські дизайнери можуть стати законодавцями моди в Європі».

Тим часом Іван Фролов, тепер уже викладач КНУТД, часу не гає. Він стверджує на світовому рівні не лише власний бренд. Майстер пропагує і популяризує Україну.

Тож багато наших зарубіжних друзів, які надають допомогу ЗСУ, роблять це й тому, що Іван Фролов мовою дизайнера розповідає світу про наш народ, його традиції, уподобання. Його роботи відкривають зарубіжжю привабливість українського характеру.

Сила дизайнера Фролова в умінні своїми роботами допомогти людині розширити кругозір та естетичний смак. Він нікому нічого не нав’язує. Майстер веде діалог зі споживачем його продукції. І все обертається так, що вподобаний одяг стає титульною сторінкою життєвої філософії.

— Як ви шукаєте замовників? — запитали майстра.

— Шукають мене, — відповів.

Так було, приміром, коли відома американська співачка Бейонсе готувалась до концерту в Дубаї. Серед інших дизайнерів зі світовим ім’ям вона замовила сукню й Івану Фролову. В ній мала шалений успіх. Знала б вона й присутні на концерті, в яких умовах працював дизайнер.

— Виконувати термінове замовлення, — розповідав, — довелось саме в той час, коли в Києві лунали вибухи і не було світла. Крім усього це був ще й моральний виклик. Робив святкову річ у важкий для Батьківщини час. Але це треба було Україні, щоб більше людей знали нас і наші можливості.

Співачка на знак подяки виконала його улюблену пісню.

На думку шанувальників творчості Івана Фролова, чи не найбільшим успіхом дизайнера стала сукня для учасниці конкурсу «Міс України. Всесвіт-2023» (на знімку). Та робота — вибух таланту, який передає трагізм нашого часу, піднесення і незламність українського духу. Чорний колір у ній передає страждання, які щохвилини переживає Україна. На тлі б’ється гаряче серце захисників рідної землі. Безліч білих кристалів — символи вдячності людям усіх країн, які допомагають Україні. Шовковий шлейф — прапор нашої держави. Та сукня — філософське втілення історичного моменту, пам’ятник і водночас заклик до справедливості та ствердження краси. Вона, як квітка, що пробилась через шар попелу і кіптяви для пробудження радості. Як на автора, то в ній мати-Батьківщина має благословляти на доблесть своїх захисників.

Дизайн економіці товариш

Праці Івана Фролова — звернення не лише до почуттів, а й до розуму. Особливо спонукає думати ось про що.

Перше. Майстер зізнається, що повернувся в університет готувати фахівців нового формату. Значить, думає не лише про себе. Такий крок свідчить про шану до навчального закладу, де здобув освіту, і про розуміння його потенціалу.

У наш час, коли війна завдала величезної шкоди вітчизняній освіті, коли багато викладачів і студентів виїхали за кордон, університету, який продовжує повноцінний освітній процес, потрібна особлива увага і підтримка. Тим більше, не слід забувати, що КНУТД входить до ТОП-100 найкращих дизайнерських шкіл світу. Здавати позиції просто не має права.

Робота дизайнера зі світовим ім’ям в університеті — патріотизм професіонала. Щоб він міг сповна використати потенціал навчального закладу, там повинна бути відповідна матеріально-технічна база. Коштів, звісно, на повноцінне забезпечення навчального процесу бракує. Їх могли б заробляти й студенти.

Тож друга позиція, яка переростає з університетської у загальнодержавну. Йдеться про повномірне відновлення економіки. Не хаотичне, а збалансоване. З визначенням пріоритетів. У цьому плані індустрія моди може і повинна відігравати не останню роль.

Адже вона забезпечує швидкий обіг капіталу. Якщо ж додати, що українські дизайнери продукують конкурентоспроможну продукцію, то це шлях збільшення надходження валюти до бюджету. Не забуваймо й про створення додаткових робочих місць. Основи всього цього закладаються у КНУТД. Значить, потрібна відповідна державна програма розвитку галузі на основі університету, який виробничники вже давно вважають своїм лідером.

Корінь дерева, що має розквітнути, проросток у дизайнерській майстерні університету, де досвідом ділиться Іван Фролов. Якщо буде з чого, то виготовлені там роботи реалізовуватимуться і в Україні, і за кордоном. Тож вкладені державою (а, можливо, й меценатами) кошти обернуться для країни сторицею. Головна їх віддача буде в тому, що студенти під керівництвом досвідченого майстра набудуть практичних навичок не лише творити, а й просувати на ринок свою продукцію, переконаються, що можуть успішно працювати. Отже, вийдуть на ринок праці не учнями, а спеціалістами, зможуть не лише бути найманими працівниками, а й вести власну справу. Цього прагнуть в університеті. Цього вчить Іван Фролов, передаючи власний досвід, аби українська дизайнерська школа активно зміцнювала свої позиції на світовому подіумі індустрії моди.

— Ми пишаємось нашим випускником, а тепер викладачем Іваном Фроловим, — каже ректор КНУТД академік НАПН України Іван Грищенко. — Він навчає особистим прикладом бути успішним. І особистим прикладом показує, що шлях до цього один — наполеглива праця.

Фролов трудиться невтомно. Він йде своєю неповторною дорогою. І коли виводить на обмежений простір подіуму моделей, заявляє світу про Україну, представляючи її красивою, оригінальною, доброю, привітною і незламною.

Фото ТСН.