Про це інформує Український соціологічний портал на своїй сторінці у Фейсбуці.

Тенденція переходу від більш традиційних медіа (ТБ, онлайн ЗМІ) до месенджерів і соцмереж продовжує набирати обертів.

Дослідницька компанія Gradus Research у березні 2023 року провела дослідження медіаспоживання в Україні, в якому серед іншого дізналася, які медіа найчастіше використовують українці та який контент там переглядають.

Результати свідчать про те, що контентом № 1 для українців залишаються новини, і для їх перегляду більшість респондентів використовують месенджери (Телеграм, Вайбер та ін.) - про це заявляють 69% опитаних. Саме там найчастіше дізнаються про події у світі та Україні люди віком 25-34 роки (76%). Жінки активніше за чоловіків використовують ці платформи для споживання новинного контенту (73%). Як медіа для розваг месенджери посідають третє місце у списку, поступаючись першістю YouTube і соціальним мережам (Фейсбук, Інстаграм та ін.).

Саме YouTube є медіа № 1 для перегляду розважального контенту в Україні - 64% опитаних використовують його, щоб відволіктися. Найактивнішими користувачами цього ресурсу в Україні є люди віком 18-24 роки. Водночас майже половина респондентів переглядають на ньому новини (50%) - в більшій мірі це глядачі 25-34 роки (59%).

Телебачення посідає четверте місце в рейтингу споживання медіа в Україні за переглядом розважального контенту (29% опитаних) і п'яте місце за переглядом новин (38%). Опитані віком 45-54 роки частіше за інші вікові групи та вибірку загалом користуються цим медіа.

Наступними у рейтингу йдуть онлайн-телебачення та онлайн-кінотеатри (megogo, sweet.tv та ін.). У такому форматі переглядають телевізійний контент новинного характеру 21% опитаних українців, а 20% дивляться розважальні програми. Їхня основна аудиторія, як і у класичного телебачення, люди з вікової групи 45-54 роки. 18% респондентів декларують, що частіше за інші медіа використовують онлайн-ЗМІ для того, щоб дізнаватися новини, і лише 6% - щоб відволіктися чи розважитися.

Жінки читають їх рідше за чоловіків.

Новини по радіо слухають 16% опитаних, тоді як 12% слухають розважальні програми. Найчастіше це роблять українці старшої вікової категорії (55-60 років). Менш як 5% опитаних дізнаються про новини України та світу з подкастів і друкованих ЗМІ.

"Якщо говорити про зміни у медіаспоживанні в Україні під час війни, то тенденція переходу на "швидкі" медіа, які завжди "під рукою" у смартфоні, зберігається, все більше посилюючи позиції месенджерів і соціальних мереж. Цей тренд також підживлюється більшою популярністю новинного контенту й очікуваннями аудиторії отримувати цей контент миттєво, із чим найкраще можуть впоратися саме ці медіаресурси. Перехід частково відбувається за рахунок зниження споживання онлайн- ЗМІ і ТБ, проте ці медіа мають свою лояльну аудиторію, яка продовжує споживати контент саме там через більшу довіру до інформації у них", - розповідає соціологиня, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.

Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром понад 50 000 жителів віком 18-60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту і регіону. Період проведення: 16-18 березня 2023 року. Розмір вибірки: 1102 респонденти, інформує Український соціологічний портал на своїй сторінці у Фейсбуці.