Верховна Рада продовжила розгляд у повторному другому читанні проекту закону «Про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України» (№ 10037), який передбачає переспрямування податку з доходів фізичних осіб-військових із місцевих бюджетів до спеціального фонду державного кошторису.

Під час підготовки законопроекту № 10037 до повторного другого читання було включено 1641 пропозицію народних депутатів, з яких Комітет з питань бюджету пропонує врахувати 11 поправок та 1630 — відхилити. Зокрема, за підсумками підготовки законопроекту до повторного другого читання у комітеті, пропонуються такі пропорції та напрями спрямування коштів, що надійдуть до спецфонду держбюджету від військового ПДФО: з 1 жовтня 2023 року по  31 грудня 2023 року — 50 відсотків — адміністрації Держслужби спеціального зв’язку та захисту інформації України та 50 відсотків — Міністерству оборони України для закупівлі артилерійських систем. З 1 січня 2024 року по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан — 45 відсотків — адміністрації Держслужби спеціального зв’язку та захисту інформації на здійснення заходів із закупівлі спеціальної техніки та обладнання, 45 відсотків — Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості на виконання державних цільових програм реформування та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення, освоєння і впровадження нових технологій, нарощування наявних виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення та 10 відсотків — головним розпорядникам коштів держбюджету, що належать до сектору безпеки і оборони, для подальшого автоматичного спрямування військовим частинам ЗСУ, інших військових формувань на матеріально-технічне забезпечення пропорційно до фактично сплаченого військового ПДФО.

Крім того, цими змінами передбачається: надати право селищним та сільським територіальними громадами на здійснення місцевих запозичень та надання місцевих гарантій, що наразі згідно з чинним законодавством дозволено лише міським територіальним громадам та обласним радам; доповнити перелік напрямів використання у період дії воєнного стану відповідних залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець бюджетного періоду, новим напрямом щодо створення умов для лікування, відновлення та реабілітації осіб, які постраждали від збройної агресії рф, а також не поширювати запропоновані обмеження щодо використання залишків коштів місцевих бюджетів на залишки коштів місцевих внутрішніх та зовнішніх запозичень; поширити вимогу щодо зарахування податку на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, до спеціального фонду державного бюджету на період до 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан.

У вівторок народні депутати завершили розгляд усіх 1641 пропозиції до законопроекту № 10037. Голосування за проект закону «Про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України» у повторному другому читанні та в цілому має відбутися під час наступного засідання.

 

Цифра

За прогнозами уряду, до кінця 2023 року надходження від військового ПДФО становитимуть 25,8 мільярда гривень, а у 2024 році — 93,7 мільярда гривень.

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.