На Львівщині триває активна робота з налагодження додаткової комунікації з Польщею. Важливим елементом для логістики є міжнародні пункти пропуску. Саме про один із них — автомобільний ПП «Нижанковичі — Мальховичі» — йшлося на зустрічі начальника ОВА Максима Козицького з представниками прикордонного Підкарпатського воєводства.

«У вересні 2021-го разом із тодішньою підкарпатською воєводою Евою Леніарт ми заклали капсулу будівництва майбутнього автомобільного пункту пропуску, — повідомив Максим Козицький. — А тепер із новопризначеною очільницею воєводства Терезою Кубас-Гуль оглянули перебіг робіт на об’єкті. Зараз він уже на завершальному етапі».

Очільник Львівщини підтримав думку Терези Кубас-Гуль стосовно створення ще й пішохідного пункту пропуску та додав, що такі плани були ще на початку задуму. А в січні Львівська ОВА подала до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури пропозицію доповнити Угоду про створення міжнародного автомобільного пункту пропуску «Нижанковичі — Мальховичі» залізничним сполученням. Аналогічне звернення до польського профільного міністерства скерувало Підкарпатське воєводство.

«Пропонуємо здійснювати контрольні процедури на залізничному пункті пропуску «Нижанковичі — Мальховичі» спільно з контролюючими органами Польщі за принципом пункту пропуску в Смільниці. Наразі очікуємо відповіді», — зазначив Максим Козицький.

У прес-службі ОВА повідомили, що колії на дільницях Самбір — Хирів та Держкордон — Старява — Хирів — Нижанковичі — Держкордон повністю переобладнали для міжнародних пасажирських чи вантажних залізничних перевезень. Розглядається питання щодо курсування на дільниці Кросценко — Старява — Хирів — Нижанковичі — Перемишль чотирьох регіональних міжнародних поїздів.

Максим Козицький наголосив, що Львівщина зацікавлена в подальшій розбудові прикордонної інфраструктури, зокрема у створенні ще й пункту пропуску «Лопушанка — Міхновець», адже це покращить сполучення між Польщею та Україною, розвантажить інші КПП, сприятиме покращенню співпраці мешканців прикордонних територій і розвитку туризму. Таку зацікавленість підтвердила й Тереза Кубас-Гуль.

«Продовжуємо розвивати логістику з країнами-союзниками, й розбудова прикордонної дорожньої інфраструктури — це один із пріоритетних напрямів діяльності Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Львівській області, — наголошує начальник служби Олег Береза. — На автодорозі Т-14-18 Нижанковичі — Самбір — Дрогобич — Стрий, яка веде до пункту пропуску, торік проведено капітальний ремонт ділянки Нижанковичі — Самбір.

Роботи здійснювали в межах надзвичайно важливого для Львівщини міжнародного проєкту, адже за кредит Республіки Польща на умовах взаємодопомоги ми відновлюємо фактично найбільш зруйновані дороги прикордоння.

Так само ремонтували дорогу Т-14-04 Червоноград — Рава-Руська. Маємо вже відновлені дорогу Т-14-20 Яворів — Грушів та ділянку автошляху Т-14-01 КПП «Смільниця» — Старий Самбір. Відновлюємо не лише проїзну частину, а й усі штучні споруди, тож покращуємо транспортно-експлуатаційний стан автомобільних доріг, що сприяє розвитку соціально-економічних зв’язків із країнами ЄС».

На знімку: новий пункт пропуску в Нижанковичах.

Фото прес-служби ОВА.