Тому в Україні презентували Всеукраїнську кампанію соціальних змін «Безбар’єрність — це коли можеш», щоб об’єднати Уряд, бізнес, суспільство та медіа й зробити Україну безбар’єрною для кожного.
Кампанія реалізується Мінцифри та іншими міністерствами в межах національної стратегії з безбар’єрного простору у співпраці з ЮНІСЕФ у межах ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів».
«Безбар’єрність — це не про обмеження, а про рівність і гідність для кожного. Для осіб з інвалідністю і людей без інвалідності, для найстарших і найменших, для малюків у візочках і для їхніх батьків, для тих, хто має сили, і тих, хто почувається не дуже добре фізично чи психологічно, бо всі ми в якийсь момент життя так почуваємося. Безбар’єрність не ділить. Вона всіх об’єднує», — наголосила Олена Зеленська.
Перша хвиля кампанії першої леді стартувала з відеоманіфесту «Коли можеш» і покликана пояснити шість ключових напрямів безбар’єрності: фізичний, інформаційний, цифровий, суспільно-громадянський, освітній та економічний.
Під час презентації кампанії віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров розповів про флагманський проєкт «Безбар’єрний ЦНАП» у межах національної стратегії з безбар’єрності.
Це комплексна ініціатива, яка охоплює модернізацію фізичних просторів, цифрові рішення і розвиток людяного підходу у взаємодії з громадянами. Мета — розбудувати мережу безбар’єрних ЦНАПів, щоб зробити державні сервіси зручними для всіх, незалежно від віку, стану здоров’я чи життєвих обставин.
«Ми активно працюємо в напрямі цифрової безбар’єрності. Сьогодні у 70% смартфонів українців є Дія. Ми впроваджуємо елементи штучного інтелекту, щоб послуги можна було отримати голосом, що також зніме бар’єри. Працюємо, щоб ЦНАПи були найзручнішими у світі. І в межах стратегії безбар’єрності зробимо все, щоб для наших громадян не було жодних перепон», — зазначив Михайло Федоров.
У травні завершили перший етап проєкту, у межах якого сертифіковані фахівці провели аудит безбар’єрності ЦНАПів у 14 пілотних громадах. Надалі створимо гайд з безбар’єрності та чеклист основних показників безбар’єрності, які допоможуть ЦНАПам самостійно впроваджувати інклюзивні зміни.
«Створення безбар’єрного суспільства, де кожна дитина та родина має шанс реалізувати свій потенціал, — це інвестиція в сьогодення й майбутнє України. Ми раді підтримати Уряд України на цьому шляху. Ця кампанія несе чітке послання: безбар’єрність — це про можливості для кожного та кожної», — зауважив Мунір Мамедзаде, голова представництва ЮНІСЕФ в Україні.
Друга хвиля кампанії «Безбар’єрність — це коли можеш» має за мету залучити людей до створення доступного середовища у своїх громадах. Щоб всі — незалежно від віку, статі, соціального статусу, місця проживання чи будь-яких інших ознак — малий рівний доступ до участі в житті суспільства.
«Формування безбар’єрності в Україні — це шлях, який ми проходимо разом. Флагманські проєкти міністерств — це наші спільні кроки: з громадами, з бізнесом, з міжнародними партнерами. Ми поступово змінюємо підходи до послуг, будівель, транспорту, освіти, праці — щоб у кожному рішенні відчувалась повага до людини», — зазначила Тетяна Ломакіна, уповноважена Президента України з питань безбар’єрності.
Кампанія «Безбар’єрність — це коли можеш» реалізується в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору та ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів» за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини (BMZ) через державний банк розвитку KfW.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.