З метою покращення умов надання послуги перенесення номера (далі — ППН) НКЕК було розроблено та рішенням від 02.07.2025 № 417 затверджено Зміни до Порядку ППН, які зареєстровані в Міністерстві юстиції України 23.07.2025 за № 1097/44503.

Зазначені зміни були опубліковані в Офіційному віснику України № 66 та набрали чинності з 26 серпня 2025 року.

Зміни спрямовані на:

-  створення узагальненого підходу до формування заяви на отримання ППН, а також скорочення часу відповіді базовими постачальниками про можливість надання ППН за певним номером або про підстави для відмови в перенесенні номера, що дасть змогу абоненту отримати ППН у найкоротші терміни та дату, узгоджені ним з постачальником-отримувачем;

- створення умов для збільшення можливих шляхів дистанційного подання заяви на отримання ППН, що має дозволити абонентам обирати найбільш зручний спосіб подання такої заяви;

-  забезпечення підвищення рівня поінформованості абонентів про умови отримання ППН, у тому числі щодо умов отримання, налаштування та платності ідентифікаційної картки (SIM-картки, USIM-картки, е-SIM тощо);

-   встановлення чіткого та однозначного моменту, до якого абонент має право відмовитись від поданої ним заяви на отримання ППН, з впровадженням обов’язкового інформування абонента про конкретну дату та час, до якого він має право надати таку відмову;

-  скасування вимоги про необхідність надання відмови від поданої заяви на отримання ППН у спосіб, яким ця заява подавалася, що збільшує для абонента можливі шляхи надання відмови та спрощує умови для надання такої відмови;

-  покращення оперативності прийняття розпоряджень щодо надання ППН при масштабних кібератаках на електронні комунікаційні мережі та/або у разі аварії, пошкодження електронної комунікаційної мережі одного із постачальників послуг або інформаційно-комунікаційної системи адміністратора.

Окремі положення Змін до Порядку ППН, реалізація яких потребує доопрацювання мереж та інформаційно-комунікаційних систем операторів, мають набрати чинності з 02.03.2026, а саме:

-  скорочення часу відповіді з 4 годин до 2 годин базовими постачальниками про можливість надання ППН за певним номером або про підстави для відмови в перенесенні номера;

-  впровадженням обов’язкового інформування абонента про конкретну дату та час, до якого він має право надати таку відмову.

Також на виконання підпункту 5 пункту 4 розділу ІІ Порядку ППН, НКЕК своїм рішенням від 03.09.2025 № 534 погодила наказ Державного підприємства «Український державний центр радіочастот» від 06.08.2025 № 169/25 «Про забезпечення здійснення функцій адміністратора централізованої бази даних перенесених номерів», який визначає вимоги до технологічних процесів щодо забезпечення взаємодії з ЦБД.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.

Фото з відкритих джерел.