За результатами дослідження рівня педагогічної компетентності, проведеного в межах проєкту, найбільшими викликами для вчителів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами є адаптація навчального матеріалу, індивідуалізація підходів, корекційна спрямованість занять і оцінювання результатів навчання.

Щоб підвищити професійний рівень педагогів, у лютому–березні 2025 року було проведено низку вебінарів, семінарів, практикумів і тренінгів у межах проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами в умовах інноваційних моделей надання їм освітніх послуг». 

Серед ключових тем навчання:

• особливості навчання дітей з інтелектуальними порушеннями;

• індивідуалізація та диференціація освітнього процесу;

• використання жестової мови в роботі з дітьми зі складними порушеннями;

• розвиток музичних здібностей учнів із порушеннями зору;

• створення завдань за допомогою цифрових інструментів, зокрема Canva;

• можливості програми «Розвиток дитини» для підготовки виховних занять;

• робота з дітьми, що мають розлади аутистичного спектра (РАС).

Науковим керівником проєкту є Тетяна Докучина – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Також заняття проводили представники робочих груп із розроблення освітнього продукту. 

Наше спільне завдання полягає в тому, щоб допомогти освітянам набути навичок для розвитку та навчання дітей з ООП. Це один із найважливіших кроків для поліпшення якості навчального процесу та забезпечення рівних можливостей для кожного і кожної. 

Проєкт реалізується за ініціативою радниці – уповноваженої з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’ї Герасимчук у співпраці з Міністерством освіти і науки України, Фондом «Люмос Україна» та Координаційним центром з розвитку сімейного виховання та догляду дітей.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України.

Фото: пресслужби Міністерства освіти і науки України.