Український транспортний форум відбувся в Одесі й об'єднав представників влади, бізнесу, міжнародних партнерів та експертів. У рамках заходу дискутували щодо змін в морській, залізничній, автомобільній та авіаційній сферах.
Заступник Міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба взяв участь у панельній дискусії «Транспортна політика в дії». Він презентував План відновлення морської галузі України, розроблений у співпраці з Міністерством клімату Естонії, що передбачає інвестиції у розмірі 550 млн євро на суднобудування, модернізацію флоту, портового обладнання, логістичних рішень та цифрову інтеграцію з ЄС.
«Відновлення портової інфраструктури – це не просто технічне завдання, а стратегічний пріоритет для України. Ми маємо створити сучасну, безпечну та конкурентоспроможну логістичну систему, здатну інтегруватися у європейський простір та зміцнити продовольчу безпеку світу.
Цей процес має ґрунтуватися на найкращих світових практиках і технологіях, щоб українські морські порти надавали послуги світового рівня. І уже зараз відбувається цифровізація портових процесів, розробляються зміни до законодавства й реалізовуються ключові інфраструктурні проєкти», – наголосив Андрій Кашуба.
Окрему увагу він приділив ініціативам у сфері державно-приватного партнерства. Зокрема, йдеться про підготовку нових концесійних проєктів у порту Чорноморськ, серед яких – концесія контейнерного термінала, першого терміналу та паромного комплексу. Реалізація цих проєктів дозволить суттєво зміцнити логістичний потенціал України та підвищити інвестиційну привабливість галузі.
Олександр Семирга, Голова ДП АМПУ, у своєму виступі акцентував на ключових кроках у сфері цифровізації портової інфраструктури, зокрема впроваджених ІТ-рішеннях, а також планах на 2025–2026 роки.
«DocPort – це не просто впровадження цифрового рішення. Ми змінюємо логіку взаємодії в порту: замість «ручних», фрагментованих процедур – єдина прозора система. У портах, де вже впроваджено DocPort – Рені, Ізмаїл, Одеса та Чорноморськ, – електронні перепустки скоротили час оформлення автотранспорту з 24 годин до однієї хвилини, а запуск транспорту – з 10–15 хвилин до однієї», – відзначив голова АМПУ.
На форумі обговорили нові логістичні маршрути, способи повернення вантажної бази до українських портів, а ще – реальні кейси інфраструктурних рішень, які реалізуються попри війну. У фокусі дискусій також виклики, які стоять перед судноплавною галуззю: підтримка з боку приватного бізнесу, плани розвитку флоту, функціонування фрахтового ринку в умовах нестабільності, а також – шляхи юридичного та страхового захисту в умовах високих ризиків.
За матеріалами Міністерства розвитку громад та територій України.