«DOT-Chain Defence став платформою, на якій бойові бригади отримали можливість напряму замовляти різні типи БпЛА. Наразі до проєкту залучені 12 бригад на Донецькому, Запорізькому, Херсонському та Харківському напрямках. Працюємо над масштабуванням та розвитком маркетплейсу. Маємо конкретну мету – створити платформу, яка допоможе нашим захисникам отримувати усе необхідне вчасно та у достатній кількості», – заявив Міністр оборони України Денис Шмигаль.

ІТ-система функціонує за принципом звичайного онлайн-магазину. Проте замість телефонів чи побутової техніки військові самостійно обирають безпілотники, які закуповуються за кошти «Агенції оборонних закупівель» Міноборони України.

«DOT-Chain Defence – це прорив у забезпеченні війська. Результати пілоту підтверджують результативність системи. Ми отримали багато відгуків від військових про ефективність закупівель через маркетплейс, адже вони самі обирають дрони під конкретні задачі й отримують їх не за місяці, а за лічені дні. Система має великий потенціал розвиватися та охоплювати нові напрями забезпечення, формуючи сучасний підхід, який доповнює наявні механізми постачання», – зазначив директор АОЗ Арсен Жумаділов.

З моменту першого замовлення 31 липня система продемонструвала такі результати:

• Цикл забезпечення скоротився у понад 5 разів – від кількох місяців до лічених днів.

• Середній термін доставки становить до двох тижнів, а рекордний результат – лише 5 днів від моменту замовлення до отримання на передовій.

• Можливість вибору. Військові обирають саме ті дрони, які їм потрібні. Наразі в системі доступна 151 модель дронів.
 
• Активне залучення виробників безпілотних систем. На маркетплейсі вже доступні засоби від 25 компаній.

• Розширення номенклатури. Окрім FPV-дронів, до системи додані дрони-бомбардувальники, у тому числі важкі. Найшвидша доставка цього типу безпілотників склала 12 днів.

• Зростання об’ємів. Загалом військові вже замовили понад 11 000 дронів на 397 млн грн.

Для подальшого вдосконалення DOT-Chain Defence представники АОЗ та ДОТ провели три поїздки у зону бойових дій, де наживо поспілкувались з військовими щодо роботи маркетплейсу зброї. У відповідь на їх запити вже триває робота над масштабуванням системи для залучення нових бригад та розширення лінійки доступної техніки: інші типи безпілотників, засоби РЕБ/РЕР, наземні роботизовані комплекси та скиди.

За матеріалами Міністерства оборони України.