Укрпошта отримала міжнародну нагороду Rising Star («Зірка, що сходить») від Всесвітнього поштового союзу (UPU) – установи при ООН, яка об’єднує 192 країни світу.
Щороку UPU відзначає поштових операторів, які демонструють найшвидший прогрес за Індексом розвитку поштового зв’язку (2IPD). Для України це перша нагорода у такій номінації.
«Нагорода Rising Star для Укрпошти – це визнання не лише з боку міжнародної поштової спільноти, а й усього світу. Український оператор довів, що навіть в надскладних умовах війни можна досягати лідерських результатів, забезпечуючи своєчасну доставку, підтримуючи бізнес і людей по всій країні. Це результат відданої праці близько тридцяти тисяч співробітників, які щодня забезпечують безперервність сервісу навіть у найважчі моменти. Впевнений, що цей успіх стане основою для ще більшої трансформації та міжнародного визнання українських сервісів», – зазначив Віцепрем’єр-міністр з відновлення України – Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.
Церемонія нагородження відбулася під час Всесвітнього поштового конгресу в Дубаї за участю заступника Міністра розвитку громад та територій Андрія Братуся та генерального директора «Укрпошти» Ігоря Смілянського. За офіційними даними UPU, у 2024 році компанія набрала 72,7 бала зі 100. Це – значний прорив, якщо порівняти з 2023 роком, коли було 51,3 бала.
«Було дуже приємно чути від найкращих пошт світу в ці перші дні Конгресу: «Ми не знаємо, як ви це робите під час війни, але це неймовірно». Ці результати – це праця всієї нашої команди і привід пишатися здобутим! І те, як швидко Укрпошта відновила доставку посилок до США (чого, крім нас та Royal Mail, не зробила жодна європейська поштова служба), викликає у колег і подив, і повагу», - поділився Ігор Смілянський.
В офіційному звіті UPU досягнення Укрпошти описано так:
«Надійність була нашим першочерговим фокусом. Попри війну, Укрпошта зуміла зберегти вчасну доставку на рівні понад 90 %. Це стало можливим завдяки автоматизації регіональних хабів, запуску пересувних відділень та впровадженню системи відстеження посилок у режимі реального часу, яка нині охоплює вже близько 35 тисяч онлайн-продавців».
Індекс розвитку поштового зв’язку оцінює такі ключові показники: надійність, географію доставки, відповідність бізнес-моделі та її стійкість.
За даними Всесвітнього поштового союзу, Укрпошта зросла так:
• Надійність (з 82,6 до 91 бала);
• Географія доставки (з 31,6 до 87,9 бала);
• Відповідність бізнес-моделі (з 9,9 до 21,9 бала);
• Стійкість бізнес-моделі (з 78,1 до 85,4 бала).
У 2025 році рівень своєчасної доставки Укрпошти досяг 98 % – вище, ніж у FedEx. Водночас компанія зміцнила міжнародні позиції: зокрема, оперативно адаптувалася до нових митних правил США, забезпечивши безперебійну доставку для українських експортерів за океан.
У планах компанії на поточний рік – запуск оновленого мобільного застосунку, масштабування мережі поштоматів, повна цифровізація відділень, запровадження кур’єрської доставки на електроциклах, а також запуск першого банку фінансової інклюзії.
Нагадаємо, що у 2022 році компанія здобула нагороду Service Provider of the Year («Постачальник року») на премії Parcel and Postal Technology International Awards 2022, а у 2023-му – три відзнаки на премії World Post & Parcel Awards.
За матеріалами Міністерства розвитку громад та територій України.