На базі центру, у співпраці з регіональною психологічною службою, за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), функціонує сучасний кол-центр «Гаряча лінія Харківщини 1552», який забезпечує мешканцям області інформування щодо доступу до соціальних та психосоціальних послуг.
Для мешканців прифронтової Харківщини гаряча лінія є не просто джерелом інформації, а дієвим інструментом підтримки.
«В умовах, коли через війну щодня гинуть люди і тисячі сімей опиняються в кризових ситуаціях, можливість швидко отримати консультацію та професійну допомогу стає життєво необхідною. Саме це дозволяє людям не залишатися наодинці з проблемами, отримувати відповіді на важливі питання та знаходити ресурси для подолання складних життєвих обставин. Дякую тим, хто щодня забезпечує роботу лінії, а також ЮНІСЕФ за підтримки таких проєктів», – зазначив Денис Улютін.
Гаряча лінія 1552 спочатку створювалася як інструмент підтримки з питань альтернативних форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Завдяки ініціативі обласної адміністрації та підтримці ЮНІСЕФ вдалося організувати сучасний кол-центр, який відповідає усім технічним вимогам та стандартам надання соціальної підтримки.
Згодом функціонал розширився – сьогодні це єдина в області багатоканальна гаряча лінія, куди можуть звертатися жителі з питань соцпослуг, підтримки ВПО, ветеранів та родин загиблих захисників. Оператори постійно підвищують кваліфікацію та знають, як правильно зорієнтувати кожного, хто телефонує. Важливо, що працює і формат групової, і індивідуальної підтримки, зокрема онлайн, аби люди могли отримати допомогу у зручний для себе спосіб.
Таким чином, гаряча лінія стала універсальним «єдиним вікном» для мешканців Харківщини, де можна отримати інформацію та підтримку у найрізноманітніших життєвих ситуаціях.
Від початку 2025 року на гарячу лінію надійшло понад 8 700 дзвінків. Переважна більшість стосувалася питань отримання соціальних послуг. Значну частину звернень становили консультації для внутрішньо переміщених осіб – понад тисячу дзвінків. Також громадяни зверталися щодо альтернативних форм сімейного виховання: йдеться про понад 80 дзвінків від тих, хто цікавився усиновленням, опікою чи піклуванням, вихованням дітей у прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу або сім’ях патронатних вихователів. Серед них були й потенційні кандидати в усиновлювачі, опікуни, прийомні та патронатні батьки, а також ті, хто готовий стати наставниками для дітей.
Довідково: Гаряча лінія надає мешканцям Харківщини інформаційну та консультативну підтримку. Звернутися можна щодня з 9:00 до 20:00 за номером 15-52. Дзвінки безоплатні як з мобільних, так і зі стаціонарних телефонів у межах області. Також в області діє чат-бот «Турботик», створений Харківською обласною військовою адміністрацією спільно з ЮНІСЕФ, чат поступово розширює свою роботу на нові громади області. Завдяки його впровадженню громади отримують додатковий механізм захисту дітей і зміцнення системи соціальних послуг у прифронтовому регіоні.
За матеріалами Міністерства у справах соціальної політики, сім'ї та єдності України.