Це показник, який відповідає середньому рівню країн ЄС.

За шість років – від початку цифрової трансформації у 2019-му до сьогодні – Україна пройшла шлях від країни, де 15 % дорослих не мали базових цифрових навичок, до держави, де таких лише 4 %.

Такі результати показало четверте дослідження цифрових навичок українців, яке проводиться кожні два роки для визначення подальших кроків у розвитку цифрової грамотності. Повна версія на платформі Дія.Освіта.

«Ми приділяємо багато уваги цифровим навичкам українців, адже сучасна економіка змінюється під впливом технологій. Уже 6 років ми розвиваємо проєкт Дія.Освіта, і вже сьогодні за результатами дослідження 58 % дорослого населення володіють щонайменше базовим рівнем цифрової грамотності. Окремий трек – штучний інтелект. Результати показали, що 42 % дорослих і 70 % підлітків уже користуються інструментами ШІ, а кожен другий українець хоча б раз ухвалював рішення, базуючись на спілкуванні зі штучним інтелектом. Така динаміка створює умови для розвитку ІТ, цифрового підприємництва, креативних індустрій і високотехнологічного сектору» – наголосив Михайло Федоров, Перший віцепрем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації України.

Навіть в умовах повномасштабної війни українці залишаються надзвичайно активними онлайн: 97 % мають доступ до інтернету, а 92 % користуються ним щодня. Ці показники залишаються незмінно високими, що свідчить про зрілість цифрової інфраструктури.

Дані також підтверджують: цифрова грамотність безпосередньо впливає на добробут. Українці з високим рівнем цифрових навичок отримують дохід у середньому в п’ять разів більше, ніж ті, хто їх не має. А для 59 % респондентів цифрова грамотність відкрила нові професійні можливості.

Цифрові навички перестають бути просто перевагою – це вже основа конкурентності на ринку праці.

Щоб допомогти громадянам опановувати сучасні цифрові компетентності, на платформі Дія.Освіта створили окремий розділ «Штучний інтелект» з 11 освітніми матеріалами – від коротких відео до повноцінних курсів.

«Для Фонду Східна Європа важливо, щоб кожен – незалежно від віку, професії чи стану здоров’я – мав рівний доступ до цих можливостей. Саме тому ми підтримуємо розвиток цифрової освіти як одного з ключових напрямів стійкості України», – додає Віктор Лях, Президент Фонду Східна Європа

Цьогоріч дослідження вперше охопило людей із порушеннями зору. Вони демонструють високий рівень цифрової залученості, але лише 3 % мають рівень «вище базового». Основна причина – обмежена адаптація онлайн-сервісів до технологій, які допомагають користуватися інтернетом людям із порушеннями зору

Дія.Освіта залишається найвідомішою державною освітньою платформою країни: рівень її впізнаваності зріс із 31 % у 2023 році до 37 % у 2025-му, а серед людей із порушеннями зору – до 96 %. Понад половина українців, які навчаються онлайн, обирають саме цю платформу.

Разом із партнерами продовжуємо розвивати цифрову грамотність, щоб кожен мав рівні можливості для навчання, професійного розвитку та впевненого життя в технологічному світі.

Дослідження цифрових навичок українців 2025 року проведено з ініціативи Міністерства цифрової трансформації України, за підтримки швейцарсько-української Програми EGAP, що виконується Фондом Східна Європа.

За матеріалами Міністерства цифрової трансформації України.