
Представники держави та бізнесу обговорили тарифні ініціативи на вантажні перевезення, конкуренцію на ринку залізничних перевезень та що це означає для агросектору у 2026 році.
Під час дискусії Олексій Балеста наголосив, що у 2025 році держава вже надала Укрзалізниці суттєву підтримку – до кінця року очікуємо освоєння близько 12 млрд грн з резервного фонду, які спрямовані на підтримку Укрзалізниці, у першу чергу для фінансування пасажирських перевезень. Завдяки цьому, а також внутрішній оптимізації самої УЗ, вдалося зменшити прогнозований збиток компанії за рік не менше ніж у 3 рази. Це також забезпечило необхідні обігові кошти насамперед для виплати залізничникам заробітної плати.
Олексій Балеста підкреслив, що наступного року Укрзалізниці потрібно значно посилити роботу з підвищення фінансової стійкості та передбачуваності. Це стандартний процес для компаній у складний період і в цьому УЗ підтримає і держава, і міжнародні партнери. Для такої роботи важлива прогнозованість доходів, тому помірна індексація – це не про підвищення вартості й не про додаткові витрати для аграріїв, а про коректне відображення реального зростання витрат, яке сьогодні відбувається у всіх секторах економіки.
Під час дискусії аграрії загалом підтримали індексацію та логіку зближення тарифних класів як більш справедливу й прозору модель, що відповідає ринковим змінам і європейським підходам.
Укрзалізниця є стратегічним об'єктом та однією з основних логістичних артерій держави. Вона забезпечує стабільність експорту агропродукції та дає можливість аграріям планувати виробництво та залишатися конкурентними навіть у найскладніших умовах.
Олексій Балеста підкреслив, що держава не перекладає відповідальність на бізнес, а навпаки прагне збалансувати систему. Саме тому уряд планує впроваджувати системний механізм фінансування пасажирських перевезень – проєкт відповідного акту має бути розроблений та поданий КМУ вже в І кварталі 2026 року. Це має зменшити навантаження на УЗ та бізнес, який здійснює вантажні перевезення.
Представники бізнесу відзначили, що сьогодні бачать якісно новий рівень відкритості з боку Укрзалізниці та держави. Вони зазначили, що бачать реальну готовність до діалогу, спільного опрацювання рішень та прийняття змін, яких раніше бракувало.
За матеріалами Міністерства розвитку громад та територій України.




